/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ny VW Golf fra Polen
Fra : finnrasmussen
Vist : 306 gange
100 point
Dato : 10-01-05 11:41

Hvad er prisen for en VW Golf (1,6 FSI 115 hk) efter afgifter til danske stat, når den polske forhandlerpris er 68.940 Sloty ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-05 12:07

Det danske Toldvæsen er ligeglad med hvad bilen koster i udlandet.
De beregner taksterne ud fra hvad prisen på en bil magen til er i DK.
Så på danske plader vil den komme til at koste det samme som her hvis det er en splinterny bil.
Og hvis det er en brugt, tages der en vurderingspris af bilen, og så bliver afgiften beregnet ud fra det, med 105 % af en del af beløbet, og 180 % af resten.

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-01-05 13:21

Det er ikke hvad man sagde i kontanten Dova!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-01-05 13:32
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-01-05 14:34

I modsætning til tidligere beregnes afgiften i Danmark i dag af den pris, du har givet for bilen i udlandet uden skatter og afgifter. Har du f.eks. købt en ny bil i Polen betaler du altså afgift af det be-løb, der står på regningen fra den polske forhandler. Og er udgangsprisen før afgift bare lidt lavere i udlandet, så er der mange penge at spare, når de tårnhøje danske afgifter efterfølgende bliver lagt oveni.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-01-05 14:50

Okay.
Det er så åbenbart kommet en ny regel jeg ikke var opmærksom på.

Sorry.

mvh dova