/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Bogholder til menneskepenge
Fra : yrsa
Vist : 596 gange
50 point
Dato : 19-08-02 17:56

Hvilke nogle kriterier skal man kigge på/stille op for at sikre sig, at man får en god professionel bogholder til normale menneskepenge.
Jeg har for længe siden fuldstændig opgivet nogensinde at skulle være bogholder, og er derfor nødsadigt til, at have en professionel til at styre den del af forretningen, sådan at jeg har mulighed for, at koncentrere mig om den ”kreative” del af forretningen og få det op at stå og kørende. Jeg har hørt om flere forretninger, der trives i bedste stil, med gode solide grønne tal på bundlinjen, så mon ikke også det kunne lade sig gøre for mig, at finde en mester indenfor faget?!
Nogle gode kriterier, tips mv?

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 19-08-02 18:47

Hej Yrsa.

Da jeg selv er bogholder, er jeg måske expert på dette område. Jeg går ud fra at du har eget firma? I så fald skal du selvfølgelig finde en der både kan debitor/kreditor (kunde/leverandør) - bogholderi, løn (hvis dette kræves?), afslutning af regnskaber i forbindelse med aflæggelse af regnskaber og det skal vel også være en der kan lidt edb?!

I første omgang kan man jo annoncere i lokalavisen for der er nogle som specialiserer sig i at hjælpe små og mellemstore firmaer med deres regnskaber. Ellers brug www.jubii.dk eller www.af.dk.

Håber det hjælper.

Mvh. Linda

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 19-08-02 18:47

Ups....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-08-02 19:01

Først og fremmest skal du bede om at se en anbefaling/udtalelse fra ansøgerens tidligere ansættelsesforhold.

De kriterier, du bør vægte, er følgende: At vedkommende er i stand til
1) at arbejde effektivt og målrettet.
2) er omgængelig og samarbejdsvillig, så han/hun ikke kører sit eget løb - men virksomhedens.
3) formår at holde hovedet koldt i pressede situationer.
4) viser en ægte interesse for din virksomhed og det, den arbejder med.

At vedkommende derudover skal have en ren straffeattest og være i juridisk og moralsk forstand uangribelig, er en selvfølge.
Samtidig skal du nok være opmærksom på, at jo mere, du kræver, jo mere koster det - men jo mere vil du så også få for pengene.

Accepteret svar
Fra : Tulletine

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-02 09:15

Hej Yrsa
Da jeg har brændt fingrene vil jeg anbefale dig kraftigt at bede om et tlf.nr til tidligere arbejdssted.
Gode bogholdere hænger sjældent på træerne og dem der står uden job kan være fyret pga. af svindel uden politiet er indblandet og derved forsat har ren straffeattest.
Kan vedkommende lugte at du ikke har tid og lyst til at se tallene tit igennem kan det være vedkommende tilbyder sin ydelse billigt for at snuppe lidt ekstra ved siden af. Ja så blev fanden malet på væggen SORRY.
Held og Lykke.
TulleTine

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-08-02 10:16

Hej Yrsa,

har du forresten fået løst dit Webhotel problem?

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : yrsa

Dato : 20-08-02 15:05

Tak for svaret Tulletine. Fanden skal klart males på væggen! Jeg havde en revisor tidligere på året for at kigge private papir igennem.. Det var som om han troede jeg kunne lugte hvad han tænkte, og derfor fik knap nok nogen information fra ham. Nogen der kan anbefale en god bogholder?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-08-02 15:49

Hej Yrsa,

øh... ikke for noget, men det er nu lidt ærgeligt at du har lukket dit spørgsmål hvis du ikke helt har fået svar på det du søgte...

jeg kender ikke en dyt til bogholderi m.m. så der ka' jeg ikke lige hjælpe dig... men udefra ser det jo ud som om dit spørgsmål er besvaret og det er kun hvis folk køber dit spørgsmål og kommer herind, eller stadig abonnere på dit spørgsmål at de vil se at du stadig spørger efter en der ka' anbefale dig en go' bogholder...

men held og lykke med det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : yrsa

Dato : 20-08-02 15:52

Alle svar er gode svar, men systemet tillader næppe at fordele point. Jeg synes det er omsonst at stille et helt nyt spørgsmål. Folk kan svare hvis de har lyst, har de ikke er det ok. Handler det kun om point her?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-08-02 16:13

Hej Yrsa,

overhovedet ikke...

men udefra ser dit spørgsmål bare ud til at være besvaret det var såmænd bare derfor...

og derfor tvivler jeg på at der kommer flere herind og kigger som ikke evt. har været med i dit indlæg før... det er bare sjældent at jeg har set at når et spørgsmål er blevet lukket at der er kommet yderlig hjælp, hvis problemet ikke har været helt løst alligevel, det var såmænd bare derfor... jeg ved ikke en dyt om det bogholderi eller kender nogen der umiddelbart ka' det, så der ka' jeg desvære ikke hjælpe... så det har ikke en dyt med point at gøre men mere med at dit indlæg/spørgsmål nu ser ud til at være blevet besvaret, så udefra vil se ud som "problem løst"... that's all...

men udover det, har du så fået løst dit Linux Webhotel problem?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : yrsa

Dato : 20-08-02 16:16

Strarup hvorfor blander du ting sammen? Men ok, det ser ud som om du har brug for det. Nej, jeg har ikke løst mit hostproblem endnu, ok?!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-08-02 16:45

Hej Yrsa,

LOL...

nej det var nu ikke for at blande tingende sammen... det var bare fordi jeg var nysgerrig... og du ikke har reageret siden den 25 juni...

men så vil jeg da hoppe over til dit gamle indlæg om Webhotellet og stille et par spørgsmål... så jeg ikke får tingene blandet endnu mere sammen...

hvad slags forretning er det foresten du har?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-10-02 11:23

Hej yrsa,

er du kommet videre?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : arjac

Dato : 27-10-03 10:55

Hej Yrsa
Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor langt du er kommet med at finde en regnskabsfører - men jeg har bud på mig selv.
Jeg laver regnskab for små og mellemstore firmaer over hele Danmark, og vil også gerne hjælpe dig.
For at vi kan få en forbindelse, kan du kan du reagere på denne besked - evt med et telefonnummer, så jeg kan kontakte dig. Mange hislener med ønsket om en god dag fra arjac

Kommentar
Fra : KarinPehrsson

Dato : 01-11-03 14:57

Hej Yrsa
Jeg er selvstændig regnskabfører og fører regnskaber for små firmaer på timepris. Jeg kan enten lave regnskabet i det firma eller få sendt bilagene hjem til mig.
Jeg bogfører regnskabet, således at det er lige klar til revision.
Opgiv venligst dit telefonnummer og jeg vil kontante dig.
Med venlig hilsen
Karin