/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Cd'er og DVD'er fra England
Fra : Sillepigen
Vist : 594 gange
30 point
Dato : 07-01-05 19:43

Hej alle!!

Jeg er i gang med at samle en lille bestilling (som består af 4 cd'er og 1 dvd) som skal bestilles og sendes fra England.
Billigere end i Danmark faktisk - men men men - dertil kommer der jo sikkert moms, afgifter osv. Der kommer selvfølgelig en porto på også, men det må man jo tage med.
Er der nogen der kan fortælle mig, hvor meget der kommer på af afgift og moms når man bestiller den slags. Og kan man bestille med almindelig Dankort, eller skal man have fat i sådan et fikst Visa Electron? Betaler man noget til banken, når der er en overgang fra Danske Kroner til Engelske Pund?

Det er amazon.co.uk jeg bestiller fra.

Mvh Kathrine

Accepteret svar
Fra : felix30

Modtaget 40 point
Dato : 07-01-05 19:48

Der kommer ingen moms og afgifter på når du køber i england til eget brug fordi de er inden for eu. Bliver du "opdaget" når du køber i usa kommer der told og alt muligt på.

Du kan ikke betale med et dankort med mindre det er et visa-dankort. Bruger du et visakort i udlandet, kommer der en afgift på som jeg mener er 2% til vekselgebyr, transaktion osv.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 21:20

NB: Hvorfor dog UK når D har det lige så billigt.

http://www.azomedia.com/
http://www.cdrsite.com/
Lige et par links til billige skiver.
Hos Nierle skal du dog købe for min. kr. 2000.
Jeg plejer at tromme et par kammerater sammen og købe samlet ind.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-01-05 22:54

CLAN> Læs lige om...

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 08-01-05 12:47

Hos www.nierle.dk er der ingen minimumsgrænse, jeg modtog DVD-skiver så sent som i onsdags fra dem, for kr. 568

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 08-01-05 12:56

Sig mig, læser i ikke spørgsmålene...
Det er da tydeligt at vi ikke snakker om en der skal købe brændbare skiver...

Hvem vil købe 4 cd'er og 1 dvd i udlandet?

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 08-01-05 21:30

Nej, Carsten har ret, det er bare 4 cd'er og 1 dvd med mine yndlingsdrenge. De er fra England, så derfor er det vist også billigst der.
Men jeg har fået svar nok fra Felix30.

Tak for jeres interesse :D

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 08-01-05 21:31

Tak for det hurtige og præcise svar.

Mvh Kathrine