/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
ind bydelse kort foldekort
Fra : 1133
Vist : 1976 gange
200 point
Dato : 07-01-05 17:48

hej
hvilket prg. er bedst at bruge
findes der nogle der evt kan dawnloades?
skal bruge til konfirmation.
det skal være folde kort med et bilede på forsiden
der efter åbner det og teksten står inden i
mvh

ole

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 210 point
Dato : 07-01-05 18:01

Publisher er et udmærket program til dette formål hvor du selv kan designe og krearere dine egne kort, men det har ydermere en masse skabeloner til diverse lejligheder.
Det er rimeligt let at anvende og findes i officepakken.....jeg tror faktisk det følger med XP, men er ikke sikker?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 07-01-05 18:05

hej
jeg prøver lidt senere (er ved at lave mad) kunne bare ikke huske hvor det var

mvh
ole

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 07-01-05 18:27

Du kan bare lave dit kort i Word.
I bogen "Få mere sjov ud af din Computer" (kan lånes på biblioteket) er der en nem beskrivelse af, hvordan du laver den slags kort.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-01-05 19:24

Du kan også bruge Powerpoint.
Tryk på vis > rul ned og hak af i lineal og hjælpelinier.
Nu kan du se hvor midten er.
Det du ser er det du printer ud.
Gå evt. i filer > sideopsætning > 18 x 24 (standard) er udskrivningsområdet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-01-05 00:16

Adobe har også et som ligger på nogle af de CD'er der følger med visse scannere. Det virker også rimligt.

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 08-01-05 06:50

Tak for svaret pallenoc.