/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
adsl til to computere
Fra : rasmusandersen2
Vist : 1454 gange
50 point
Dato : 07-01-05 17:03

heyza.
Jeg har bredbånd hos tdc og har en router efficient networks se5880

hvordan kobler jeg min bærbare på nettet... det er selvfølgelig netkort i den bærbare . hvad skal jeg gøre

håber på hjælp
MVH
Ralle

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 07-01-05 17:15

Så skal du jo have en eller anden form for en hub eller en switch-box...

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 07-01-05 17:23

der er indbygget switch i routeren..

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 07-01-05 17:25

hmm, jamen så er det bare at plukke et RJ45 lankabel i routeren til den bærbare... Eller er jeg helt galt på den?

Så skal den bærbare formeltlig sættes op til det nætværk...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 17:30

Ralle... fra din router skal du over i en HUB eller switch-box som Chrillemand skriver. Hvis der er indbygget switch i din router (har jeg nu aldrig set, men skal ikke udelukke det), så er det da bare at føre netkabler herfra til netkortet i det antal computere, som der ellers er porte til i din "switch box".
Her hos mig har jeg koblet fra router til switch og herfra til 3 computere, og det fungere fint.
God weekend
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 17:32

NB: Som Chillemand skriver... husk det er ham, som fortjener points !
Du behøver ikke netværksopsætning, med mindre I vil kunne se hinandens computere.
Du tilspørger jo kun opkobling til internettet.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 07-01-05 17:38

det gør ikke noget, tak alligevel... Men din forklaring er nok mere alsidig end min

Jeg har samme opstilling som søren, vi er bare 4-5 computere koblet til en switch...

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 07-01-05 17:38

jeg er ikke så skrap til det her som i jo nok kan forstå..
jeg vil bare have den bærbare på nettet

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 07-01-05 19:41

Sæt et patchkabel (netværkskabel) i netkortet og over til port i router og kig så på denne vejledning til XP

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_opk_57610

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-01-05 20:44

SMC 5 port 10/100 Mbit switch

http://www.computercity.dk/ 199kr og et pathkabel så erdu kørende

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-01-05 00:33

Jeg kan ikke lige se ideen med en switch sat til routeren, med mindre han har brug for endnu flere tilslutninger.
Han skriver jo selv, at der er switch i routeren, Ik' CLAN?

En HUB er den ringeste løsning. Switchen kan bruges til at sætte til routeren, hvis der er behov for flere porte, end der er i routeren.

Så hvis du kun har de to maskiner, så er routeren nok til at få tingene til at køre. - Du skal blot være opmærksom på om du skal køre DHCP eller med Fast IP.

Godkendelse af svar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 17-02-05 12:05

Tak for svaret BjarneD.