/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dvd Brænder
Fra : Mille35
Vist : 312 gange
50 point
Dato : 07-01-05 11:39

Er her nogen der kan hjælpe ? Jeg har en del private optagelser liggende på små video bånd som jeg gerne vil have over på Dvd.
Hvordan gør jeg det nemmest ? hvad dvd brænder er det bedste til dette

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-01-05 11:40

Hvad med en DVD-optager? det er da klart det letteste

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-01-05 11:42

Hvis du er smart så tager du i EL-giganten og køber en DVD-optager. Der har du 30 dages fuld returret også selv om du har brugt varen.
Hvis du så finder ud af at det alligevel ikke er det du vil, så kan du jo tage ud og få pengene igen
Om ikke andet så har du jo sikkert på det tidspunkt fået overspillet dine bånd hehe

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 07-01-05 11:43

Og koster kun ca. 4500,- (Til at overkomme)

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 07-01-05 11:48

Behøver det ikke at gøre.... Philips har en udemærket billigudgave til ca. 2000.-
Den bruger jeg både til at optage fra TV, VHS, Digi-cam osv...

Det behøves jo ikke at være en harddiskoptager vel?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 11:48

Holdt stop stands
Aldi har en DVD optager til +/- 1900,-
Selv benytter jeg et PCTV Rave kort fra Pinnacle og har en DVD brænder i min PC af typen LiteOn SOHW-1633-02-C.
PCTV kortet koster ca. 450,- og DVD brænderen ca. 500,-
med begge produkter medfølger diverse software.
Vores lokale PhotoCare butik tager kr. 200,- per VHS bånd (til oplysning).
Held og lykke...
Søren

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 07-01-05 11:55

Takker.. men jeg er stadig lidt på bar bund,har nemlig aldrig prøvet det før havd betyder +/- ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 11:58

visse fotohandlere tilbyder faktisk at overspille videofilm osv. til dvd - det er da en mulighed hvis du ikke vil investere for meget i en dvd

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 11:59

+/- = ca. (plus minus, i området af)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 11:59

ups - sorry Mille35 - havde ikke fået opdateret siden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 12:00

For ikke at der skal opstå misforståelser, så er mit +/- = ca. pris og ikke at forvæksle ned DVD standarderne + (plus) eller - (minus).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 12:04

Lige lidt fra en af mine tidligere spørgsmål/tråde
Citat
+/- ja de har begge vundet og ligger på en delt førsteplads.
http://www.jakob-lacour.dk/dvd/dvdindex.htm kan du nok bruge.
DVD Shrink er også et udemærket progam til at lave backup af film.
Det er meget nemt at gå til og så er det billigt (Gratis).
http://www.dvdshrink.org/

Nogle gamle DVD-afspillere kan kun afspille enten + eller -.
Det skal lige kontrolleres, før du laver backup nr. 599.

http://www.azomedia.com/
http://www.cdrsite.com/
Lige et par links til billige skiver.
Hos Nierle skal du dog købe for min. kr. 2000.
Jeg plejer at tromme et par kammerater sammen og købe samlet ind.

http://www.videohelp.com/
Den ultimative site for dvd ejere!

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-01-05 12:37

du kunne jo også købe et tv/video kort til din pc,og lægge filmene ind på din hd,for derefter at brænde dem ud på skiver

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 12:56

frederikshavn... det er jo liiige det et PCTV Rave kort fra Pinnacle er
De har også meget andet "godt" http://www.pinnaclesys.com/

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 50 point
Dato : 07-01-05 13:07

Jeg vil mene, at hvis man er "blank" i forvejen hvad angår overspilning fra det ene til det andet så vil det da være endnu værre at sætte sig ind i at overføre optagelser til PC. Så skal man først installere TV-kort og lære at sætte det op, så skal man lære hvilke formater man kan konvertere til, så skal man finde ud af at brænde det ud på DVD. Dvs. at man også skal sætte sig ind i brændeprocessen. Desuden skal man finde ud af hvilke kabler man skal bruge.

Med en DVD-optager kan du blot sætte et Videokamera til optageren (Der følger et med til de fleste kameraer), sætte en DVD-skive i, og trykke på "Record" mens du afspiller båndet. Det kan selv min gamle mor finde ud af.

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 15-11-05 10:05

Tak for svaret CarstenGP.