/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Guld hud - Hvordan gør man det?
Fra : HPKristensen
Vist : 1067 gange
100 point
Dato : 06-01-05 19:35

Hej,
Man ser tit i reklamer med billeder af kvinder, at de nærmest har fået en guld-agtig hud. (Ikke bare en varm tone, men decideret gylden/guld-agtig)
Hvordan gør man det? Er der nogle der ved det? Er det et -eller flere filtre man skal bruge, eller skal jeg ud og downloade en speciel metallic guld farve eller hvad? Jeg bruger Photoshop 7.0
Håber der er nogen der kan hjælpe!
Kh HPKristensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-05 19:39

Det er sminke eller ligefrem malet på modellen, det er nu mit bud

mvh dova

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 06-01-05 19:43

Nej, det er det ikke! 100 %

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-01-05 19:50

Er det denne farve du efterlyser
http://hirsenet.dk
den hedder:
color: #FFFFCC

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-01-05 20:03

Her er et eksempel på en skrift der er lavet Photoshop http://www.good-tutorials.com/track/6560
I det hele taget er der mange tutorials herinde, men prøv selvat se http://good-tutorials.com/ og her http://www.comigang.dk/ og her er en række links til mange sider om Photoshop tutorials http://www.3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11719

//bentjuul

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 06-01-05 20:32

Emesen----> Mener du de gule bogstaver i hirsenet.dk???? Så nej! Det er jo bare en lys gul. Tror det ville se sjovt ud hvis jeg gav en person den hudfarve!
Bentjuul----> Mhp dit link http://www.good-tutorials.com/track/6560 Så ved jeg ikke lige hvordan jeg skal gøre det med bogstavet på et billede af en kvinde? Bogstaver er jo grafik, hvor et billede af en kvinde er noget helt andet. Men jeg ved ikke om det er det samme der skal gøres? Jeg kan jo ikke bruge "Bevel embossed" funktionen på den måde, og det er jo den funktion der er med til at få det til at se metallic-agtigt ud. Jeg kan jo heller ikke gå ind lægge "gradient" og "stroke" på en alm. JPEG fil med et billede af en kvinde i bikini f.eks.!(??)

Jeg kender godt http://good-tutorials.com/ og har været inde i "photo retouch" og lede med lys og lygte, men kan ikke finde noget.
Nu har jeg kigget lidt på http://www.comigang.dk/ men det er mest toturials mhp hjemmeside design og grafik. Ikke rigtig så meget retouchering. Så der kan jeg heller ikke finde noget.
Mange af de links der er på http://www.3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11719 har jeg i forvejen i mine "favoritter" på browseren, og tro mig, jeg HAR siddet og klikket rundt i MANGE af dem for at finde det jeg søger.

Jeg har søgt på ordene "golden skin" og "photoshop" på google, men det er ikke lykkes mig at finde det jeg skal bruge, men det MÅ være derude et sted.

Hvis der er nogle der er i tvivl om hvad det er jeg mener, så har jeg nogle billede-eksempler jeg kan sende pr. mail.
Jeg er sikker på der sikkert er nogle af alle de experter der er herinde, der vil kunne sige "ahaaa, det ved jeg da godt hvordan man gør!"

Mvh Hanne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-01-05 20:41

Jeg syntes altså den farve er pæn...................dog måske ikke som hudfarve.

bentjuul - det er nogle flotte guldbogstaver, til mit nye visitkort.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 06-01-05 20:51

http://www.pslover.com/click/1621
Her er vist hvad du søger

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-01-05 20:57

Det med bogstavet var mere for at vise dig at du ikke behøver en speciel guldfarve men at den laves af standardfarverne. Det må du undskylde, men det troede jeg du var klar over med linket.

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-01-05 21:06

aner ikke en disse om photoshop - men i psp findes der en "change to target brush" og den virker !!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-01-05 21:06

Emesen > Jeg har selv brugt de guldbogstaver et par gange og det er meget let - og i det sidste link jeg har lagt kan du finde mange godbidder til dine billeder/hjemmeside.

//bentjuul

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 06-01-05 21:29

Wibbi----> Supergodt bud, men det er ikke sådan jeg mener, men det er jo ikke til at vide. Det er meget mere naturligt, det resultat jeg vil frem til. Det irriterer mig lidt at jeg ikke kan vedhæfte billeder her, så jeg kan vise hvad jeg mener. Men så prøv istedet at kigge på www.morgengave.dk og klik på "Lotte" under "fotosessions". Det er sådan jeg mener. Jeg har skrevet en flink mail til fotografen, men han ville sku ikke ud med hvordan han havde behandlet billedet i PS.
Mvh HPK

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 06-01-05 21:39

I dette tilfælde tror jeg nu ikke der er brugt nogen speciel guldeffekt. Modellen må formodes at være godt (solarie)brun. Dernæst kan du styre rigtig meget med colorbalance og hue/saturation.

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 06-01-05 21:57

Hmmm... Tror ikke jeg køber den!
Huden er helt smooth/glat agtig og "skinner" nærmest. Så den hopper jeg altså ikke på, den med solariet og colorbalance. Nu er "lotte" her heller ikke det bedste eksempel, men jeg kan desværre ikke huske hvad den reklame jeg havde set, var en reklame for, for så kunne jeg have fundet den frem på nettet måske. Men i den reklame er guld effekten endnu bedre. Det er måske også forkert af mig at bruge ordet "metallic". Det er nok nærmere glimmer-agtigt. Så det nærmest ligner at hun har guld-øjenskygge ud over hele kroppen...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-05 22:24

Har du aldrig set virkningen af den kobberfarvede creme/olie som f.eks. bodybuildere smører sig ind i til opvisninger, det ser sådan ud, glat, skinnende, guldbronzefarvet, og fås også med glimmereffekt.

mvh dova

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 06-01-05 23:13

Jo, men det er ikke den effekt. Kroppen skal ikek bare være blank. Det er noget helt andet jeg leder efter....

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 06-01-05 23:16

Så find venligst et foto, så vi kan se hvad du mener!

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 06-01-05 23:32

Hvis der er noget ligende denne effekt du leder efter:
http://www.1976.com.tw/download/dior_jadore_1024.jpg
så er det body makeup samt en masse retouching I Photoshop bagefter (blur, levels, channels og adjustment layers osv).
Effekten på "Lotte" er "kun" Photoshop retouching.

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 07-01-05 13:10

Vixen----> Det er præcis den slags. Nu er det ikke lige den reklame, men en reklame hvor guldet er lidt mørkere, men dette her eksempel er fint! Juhuuu!
Nu siger du at "Lotte" er ren retouche, og det var også min umiddelbare mening. Men kan du ikke fortælle mig nogenlunde HVAD det er der er gjort, for at få "Lottes" hud til at se sådan ud?
Enlighten me please! Jeg er meget nysgerrig, jeg synes det er vildt flot nemlig.
Forhåbningsfulde hilsner fra Hanne

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 07-01-05 15:15

Hej Hanne, jeg tænkte nok at det var noget ligende, jeg synes også at det er flot
Det vil blive svært at skrive på så lidt plads præcis hvad der er gjort ved Lotte billedet. Men du skal ind og bruge Image adjustments som feks: levels, color balance, brigthness/contrast, hue/saturation og photofilter. Udover det skal du bruge blur filteret på 2 lag af dit original billede samt burn og doge tools osv. Du skal også sørge for at din baggrund er helt sort, det er jo bla det der gør billedet så flot.
Men det hele kommer meget an på dit original billede, dets lys, farve og skygger osv.
Håber at det hjalp? Du må gerne skrive til mig på vixen@soundsofdarkness.com

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 07-01-05 16:24

Ikke videre, for problemet er , at alle de features du nævner såsom levels, color balance, brigthness/contrast, hue/saturation og photofilterer jo altså nogle jeg sidder og bruger hver evig eneste dag. Men de kan jo bruges på 117 forskellige måder! Photofilter ved jeg ikke lige hvad er.. Er det bare den egenskab på menubjælken der hedder "Filtre" for hvis det er det du mener, så er der jo ligeledes 117 forskellige filtre! Som f.eks. blur filteret som du også nævner. Jeg ved ikke hvad du mener med at jeg skal bruge det "på 2 lag af mit originale billede". Skal jeg lave en et kopi-lag af originalbilledet? Og i så fald hvilken opacitet skal det have... Osv. Osv. Osv.
De to værktøjer burn og dodge tools som du nævner, dem kender jeg faktisk ikke ret godt. Så der er der også anledning til endnu et spørgsmål! Haha.
Så jeg er bange for at jeg blot er mere forvirret...

Accepteret svar
Fra : vixen

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-05 19:21

Jeg kan godt se hvad du mener så jeg har sendt dig en step-by-step anvisning til din e mail. Håber det hjælper?

Godkendelse af svar
Fra : HPKristensen

Dato : 08-01-05 19:35

1000 tak vixen
Kh Hanne

Kommentar
Fra : MartinBT

Dato : 27-02-05 11:55

nu vil jeg da ikke blande mig i et spørgsmål hvor der er kommet mange gode bud.

MEN, de billeder du henviser er som regel lavet i selve optagelsen, altså det lys fotografen ligger på modellen.

Hvis hendes hud så ikke er helt soft/ren kan det laves i photoshop, der er en tutorial på en mulig løsninger her http://webmaster.hephey.dk/guide/64/

Men ellers held og lykke med det.