/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tilslutning PCTV Rave og VCR
Fra : CLAN
Vist : 520 gange
300 point
Dato : 06-01-05 14:55

Ja jeg har stadig problemer med "forsinket" lyd, men kun fra vores efterhånden gamle VHS videomaskine, den har f.eks ikke S-video stik, dog er den udstyret med scart, og jeg er efterhånden kommet til den konklution, at det må være pga dårlig/langsom "forbindelse".

Hvis nogen af jer sidder med et PCTV Rave fra Pinnacle kort i deres computer, og har "brygget" gamle VHS bånd over til DVD, så ku' jeg godt tænke mig at høre om, hvordan I har tilslutter jeres videomaskine til PCTV-kortet.
Ditto med erfaringer på godt og ondt i jeres forevigelse af de gamle VHS bånd over på DVD... INDEN jeg farter ud og køber en ny videomaskine.

Det her har været oppe og vende før (af mig) på følgende sider/spørgsmål... hvis I vil kigge
- http://www.kandu.dk/dk/spg/55208
- http://www.kandu.dk/dk/spg/54518
- http://www.kandu.dk/dk/spg/54345

Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 06-01-05 16:17

I følge denne side, er det fordi du bruger Windows mediaplayer.
http://forum.akam.no/index.php?showtopic=353100

Se også:
http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6807781&sid=36adf139fd96db0777776fc6aca82492
http://homepage.ntlworld.com/alan.smith25/pctv.htm

1) You are receiving TV with an antenna or with cable
- If you have a PCTV Pro or a PCTV Rave, you have to connect the audio cable included in the PCTV packaging between the PCTV audio output (jack connector) and the LINE IN connector of your audio board.
Please select the right input of your audio board from PCTV Vision parameters.
You can also connect pre-amplified speakers to the PCTV audio output.
- If you have PCTV Deluxe, audio is embedded in the signal transmitted through the USB port and will be playback from the PC speakers.

2) You are receiving video using the PCTV video input (S-Video or Composite)
- You have a PCTV Pro or a PCTV Rave : the PC audio board will be used to capture audio and the PCTV hardware will be used to capture video. Audio and Video will be synchronized in the video file on disk (AVI or MPEG). Check in PCTV Vision if the right audio input from the audio board is correctly selected.
- You have PCTV Deluxe : please use the audio connectors located on the front of PCTV Deluxe.

OG:
First make sure that the audio out from the PCTV is connected to the line in on your sound card.

Next, make sure that your Windows mixer settings are set correctly. You can check for this by double-clicking on the speaker icon next to the clock in the bottom right hand corner of the screen. Make sure all the appropriate levels are set about 3/4 the way to the top. You can also click on Options - Properties - Recording and then set these levels the same.

OG:
http://forum.digital-digest.com/archive/topic/15584-1.html
Håber du får lidt ud af ovenstående.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-01-05 16:46

Hmmm! Kigger det igennem... tror nu ikke det skyldes mediaplayer, de det hele fungere perfekt - lige bortset fra når der optages VHS bånd fra min videomaskine. Du kommer med en del stof, som er ret så interessant. Min nuværende opkobling er som:

Citat
2) You are receiving video using the PCTV video input (S-Video or Composite)... benytter composite!
- You have a PCTV Pro or a PCTV Rave : the PC audio board will be used to capture audio and the PCTV hardware will be used to capture video. Audio and Video will be synchronized in the video file on disk (AVI or MPEG). Check in PCTV Vision if the right audio input from the audio board is correctly selected... og det er det!

men talen på det optagede (fra VHS) er forsinket i forhold til billedoptagelserne - må vist prøve at låne en sprit ny videomaskine med S-Video.

Havde liiige håbet på en simpel og hurtig løsning, sp som: sprøjt med WD40 'der, knald den en på lampen med en 10 lbs hammer og kortslut så hele skidtet i 10 min. - så virker det
Nå så'n gik det ikke... endnu, og jeg må tilbage i eksperimentariet - suk!
Hygge... jeg vender tilbage i løbet af i morgen (måske mere indløber)
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-01-05 20:03

Nå så står den på en ny video med S-Video... det løste problemet. Heldigvis koster en videomaskine efterhånden mindre end en optankning på bilen

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 06-01-05 20:03

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-05 22:48

Selv tak
Ja der sælges jo ikke mange VHS maskiner længere, alting går over til DVD, endnu?
Det minder mig om jeg snart skal have gemt mine gamle VHS bånd, inden det er for sent.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-01-05 23:30

Det er det jeg er i gang med. Lillemor har beordret alle "børnebåndene" foreviget på DVD. Vi har dem lige fra 1 år og op, og nu er de 23 & 21... jeg kan tydeligt se på nogle af båndene, at det ikke er et spor for tidligt
Palle... du må hellere se at komme i gang
NB: Godt råd... spol båndene igennem (frem og tilbage) inden du påbegynder at kopiere over på HD og derefter til DVD.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-01-05 17:48

Så har du været meget meget tidligt med på noderne, da VHS optagerne kom frem.
Jeg syntes også jeg var tidlig med, da jeg lånte en Philips VHS (Kæmpe stor og skide god)
Ja jeg må også se at komme igang med børnebåndene, tak for rådet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-01-05 18:01

Jeg startede med Beta og sidenhen VHS. De første video kameraer var på størelse med dem de bruger i TV (ude i marken) i dag, og havde Betamax bånd.
De første optagelser tog vi med et lejet kamera, og i 1981 kostede det 400,- for en weekend

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-01-05 20:23

Ja jeg var med et par år efter, og var så heldig at min arbejdsplads havde købt en VHS som jeg snuppede med hjem i weekenderne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-11-05 09:53

Hold da helt ferie... hvor simpelt kan det være... eller hvor DUM kan jeg selv være
Lyd stikket fra VCR skal ikke i lydkortets line-in, men i TV kortets (grapper kortet) line-in, så fungere lyden uden forsinkelser.
Jeg har siden dette spørgsmål startede skiftet computer, noget med mere "power" i. Nu er PCTV Rave fra Pinnacle kortet også udskiftet til et fra Hauppauge (WinTV-PRV 150). Redigering og brænding foregår med den nye Nero 7, som fungere fortrindeligt (værd at opgradere fra 6 til 7).
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-11-05 14:23

Det var godt du fandt ud af det, men andre har stadig problemer med deres lyd, selvom alt er tilsluttet korrekt.
Men vil det sige at du kan anbefale WinTV-PRV 150 kortet, da jeg også skal til at finde et.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-11-05 14:57

Hej Palle
Absolut... jeg har slet ingen problemer efter jeg har fået ny computer med Hauppauge (WinTV-PRV 150).
Redigering foregår som sagt med den nye Nero 7.
Skulle jeg endelig lave om på min beslutning (som fungere perfekt), så ville jeg gå op i PRV 250 http://www.hauppauge.de/pages/prods_pvrs.html
Skulle du få problemer, så skriv endelig på min mail:
marquardsen (snabel-a) email (punktum) dk
----------------------------------------------------------------