/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
er dette en god ide!!!
Fra : papsen
Vist : 487 gange
20 point
Dato : 06-01-05 08:07

SMART-SMS

Så er muligheden endelig kommet til Danmark og Sverige efter enorm succes i Norge. Som en af mine personlige kontakter har du nu muligheden for at være med helt fra starten, i dette spændende koncept.

Kort fortalt er smart-sms en tjeneste der betaler dig for at modtage
reklamer pr. sms. Du får 1 kr. for de beskeder du selv modtager, derudover
får du 25 øre for de beskeder der modtages af dem der er dit netværk, helt
ned til dit 3. niveau. Tjenesten er ganske gratis. Tænk bare på hvor mange
du kender der har en mobil telefon. Alle kan deltage, man skal dog være
minimum 13 år.

Lad os prøve at sætte dine indtægts-muligheder lidt i perspektiv. Lad os
antage at du kender 5 personer som gerne vil tjene penge ved at modtage 2-4
reklamer om dagen. Hvis de 5 også kender 5 hver…osv osv. Det vil give dig en
indtægt der ser således ud, hvis vi antager at alle modtager gennemsnitligt
3 beskeder pr. dag.

Du modtager 3 beskeder á 1 kr.
3.00 kr.
5 personer i dit 1. niveau modtager totalt 15 beskeder á 25 øre
3,75 kr.
25 personer i dit 2. niveau modtager totalt 75 beskeder á 25 øre
18,75 kr.
125 personer i dit 3. niveau modtager totalt 375 beskeder á 25 øre
93,75 kr.

Total indtægt pr. dag
119,25 kr.
Det kan vel siges at være en ret god betaling for at modtage 3 beskeder og
fortælle om det til 5 venner, måske kender du endda flere end 5 personer med
en mobil telefon.

For at tilmelde dig skal du bare klikke på linket nedenfor

http://www.smart-sms.dk/index.php?side=blimedlem&kilde=20426266
I feltet- anbefalet af mobilnummer skal du skrive 20426266
I feltet- Som er registreret i- klikker du på Danmark

Da dette stadig er meget nyt i DK står teksten på norsk. Samtidig kan du
heller ikke verificere dit mobil nummer endnu, man kan sige at det der sker
nu er en for-strukturering, men det er jo også netop det der giver dig
mulighed for at være med helt fra starten.

Opstår der spørgsmål inden/under/efter tilmelding står jeg selvfølgelig til
rådighed.

Med venlig hilsen Anders Andersen
E-mail azka@stofanet.dk
Mobil 20426266

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 30 point
Dato : 06-01-05 08:17

Nej Anders jeg synes bestemt ikke at det er en god ide. Det er SPAM. Hvis nogen sender mig en SMS og spørger om jeg er interesseret bli'r jeg sur på vedkommende.Jeg skal nok selv bestemme hvad jeg vil have ind på min Mobilos.
Der skal da nok være nogen der synes det er en fed fidus, men nu spurgte du jo selv.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-01-05 08:30

Det er da vist det man kalde pyramidespil. Er du sikker på det lovligt i Danmark.
Tænk på at der bare i 7'ende led skal være Ca. 100000 personer, og i 9'ende led vil der ikke være nok mobiltelefoner i Danmark!!!!

Rigtig dårlig ide.

MVH

Kommentar
Fra : lcndk

Dato : 06-01-05 08:36

Du er på vej ind i en gråzone
Begrundelse:

Deltagelse i kærebreve er en overtrædelse af indsamlingsloven § 1, hvorefter offentlig indsamling skal anmeldes til politiet, inden den iværksættes.

Overtrædelse af indsamlingsloven straffes ifølge lovens § 6, stk. 1 med bøde.

I den eneste trykte dom fra de sidste 30 år - UfR 1996.356 ØLD - blev bøden fastsat til 1.000 kr. Her havde den tiltalte slet ikke opnået nogen fortjeneste..

Ifølge straffelovens § 75, stk. 1 kan udbyttet ved en strafbar handling konfiskeres. Denne regel gælder også udbyttet ved deltagelse i kædebreve.

Der kan hverken pålægges bøde eller ske konfiskation, når forholdet er forældet. Dette er ifølge straffelovens § 93, stk. 1 tilfældet, når der er forløbet 2 år fra den dag, den strafbare virksomhed er ophørt.

Ifølge Ligningsvejledningen E.A.1.1. udelukker det ikke skattepligt, at en indkomst er erhvervet ved en strafbar handling. Hvis du skulle være så heldig at tjene 200.000 kr. ved deltagelse i kædebrev, kan du således risikere både at få en bøde, at få fortjenesten konfiskeret eller at skulle betale almindelig indkomstskat af beløbet. Hvis din fortjeneste bliver konfiskeret, skal du ikke betale skat af fortjenesten.
Hilsen

Lcndk

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-01-05 09:08

Er Kandu nu blevet reklame søjle for ulovligheder. Det er IKKE afgjort at det er lovligt i DK. Men som alle der vil have andre med i pyramide spil, påståes det at det ENDELIG er blevet lovligt....

http://www.forbrug.dk/om/organisering/fo/godskik/hvadergodskik/emner/boern-og-unge/reklame-via-elektronisk-post-sms-beskeder-i-telefoner-og-lignende/

Du skriver at det er ok, bare man er over 13 år.
Forbruger loven siger:

3.0 Begreberne "børn" og ”unge”
Der er ikke fastlagt en absolut aldersgrænse for begreberne "børn" og ”unge”, når der er tale om markedsføring. Som udgangspunkt bør grænsen være 18 år

øv, nu får jeg nok ikke de 50 P

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-01-05 09:12

Og i øvrigt er det blot endnu et eksempel på at nogle prøver at lave Kandu om til et kommercielt reklamebureau for alskens skidt og møg. Shame on You.

ØV - jeg får heller ikke poængerne.

Kommentar
Fra : jorren

Dato : 06-01-05 09:59

Hvad enten det er lovligt eller ej, så er det absolut ikke nogen god ide! Og hvad er dit spørgsmål ellers? Det ligner da en hvervekampagne, og det bør ikke finde sted på kandu. Iøvrigt tror jeg ikke konceptet holder. Firmaerne bag reklamerne skulle betale 1,25 + administration pr. modtager, og modtagerne er jo næppe interesseret i budskabet, kun i at få nogle penge. Det er en alt for dyr reklame, der aldrig ville kunne tjene sig hjem. Jeg har i andre sammenhænge kunnet sende mailreklame til 500000 modtagere for 5-10000 kr. Her ville det koste langt over 500000 kr. Glem det, der er noget galt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-01-05 10:29

Kædebrevs-model, pyramidespils-model, m.m.

Ja, det hele er sagt, bortset fra, at man aldrig har hørt om nogen der tjener penge på sådan noget fup.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-05 12:22

papsen, du må da være bindegal, skulle man medvirke til total blokering af mobilnettet for, at sådan nogle grådige gribbe skal tjene penge uden at fortjene dem. Det er da endnu værre end de fjolser der vil tjene penge på at folk skal modtage spammails.
Hver gang der kommer et teknisk fremskridt dukker I snyltere op og skal se om der ikke kan tjenes lidt penge på det.
Skam dig!

Godkendelse af svar
Fra : papsen

Dato : 06-01-05 12:25

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : papsen

Dato : 06-01-05 12:31

Hej med jer . Jeg skulle lige se om der var nogle der ville kommentere mit spørgsmål. Det var der tak for det. Jeg ved bare ikke om de svar i giver er gode nok. Danskere er lidt bange for mlm de tror hvergang at det er pyramidespil. Der er jo forretninger der er lovlige i Danmark som bruger mlm og dette er et af dem. Så lad nu være med at se problemer i alt nyt I kunne jo måske se muligheder i stedet for.

Her er hvad den norske ledelse har skrevet:

Er dette pyramidespill?
Nei,Smart-sms.no er ikke pyramidespill. Alle kan her velge hvor mange de selv vil fortelle om smart-sms.no videre til, og er ikke låst til for eksempel hvilket nivå man må legge en ny person på. I tillegg er det fullt mulig å melde seg inn uten å bli tipset av noen andre.

Den største forskjellen på Smart-SMS og det man kaller nettverksspill er at pengene som blir utbetalt ikke under noen omstendighet kommer fra andre brukere av systemet, men fra de bedriftene som kjøper sms-utsending av oss.

Kommentar
Fra : albaner

Dato : 07-01-05 17:11

hej papsen giver dig fuldstændig ret i at danskere er bange for mlm, selvom det er en genial forretningsform så har folk den negatige indstiling til det pga. alt den dårlige omtale men noget virker det er sikkert. Det gode ved det her er vel at det ikke koster noget så det eneste man taber her er vel ansigt hvis det sku gå galt og det er vel bedre end en masse penge ??? hilsen en der ser muligheder fremfor problemer held og lykke

Kommentar
Fra : papsen

Dato : 22-01-05 20:58

Til albaner.

Er det ikke noget for dig. Forretningen vokser heldt vildt her i DK.

Kommentar
Fra : clm1978

Dato : 12-05-05 11:09

Hej Papsen,

Har du læst Markedsføringslovens § 6a? Når du har set denne igennem, vil det nok være klogt at kaste et blik på samme lovs § 22, stk. 3...

Mener du stadig, at konceptet er så attraktivt? Jeg har svært ved at se det i hvert fald! Hvad jeg ikkke har svært ved at få øje på, er imidlertid at det er hamrende ulovligt!!!!