/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Sort arbejde?
Fra : futureshock
Vist : 623 gange
20 point
Dato : 05-01-05 21:55

Er der nogen der har en idé om hvordan man kan finde et sortarbejde ? det ville være guld værd for min kæreste... det kan være hvad som helst bare på sjælland

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 05-01-05 22:08

Du kunne ja spørge hos told og skat, de ved, hvor de fleste sorte arbejder findes, eller fagforeningen.

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 05-01-05 22:12

ring til hvilken som helst rengørings firma og spørg dem de kan give gode råd

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-01-05 22:18

Send din kæreste til Afrika der er masse af sort arbejde

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-01-05 22:21

Tillæg

Glemte lige at fortælle at der ikke er ret lang til Afrika,jeg arbejder sammen med en neger,han kommer cyklende hver morgen .-D

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-01-05 22:29

Hej futureshock.
Da "sort arbejde" ikke er lovligt, skal han nok ikke regne med at finde noget i jobannoncer, og der er sikkert heller ingen hjælp at få i dette forum, af samme årsag.
Skal han lede efter det, er det nok bedst at begynde med at spørge venner og bekendte om de kender til nogle muligheder.
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : Trinethk

Modtaget 30 point
Dato : 05-01-05 22:32

Ring til et maler firma og spørg om de har brug for en hjælpende hånd i ny og næ.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-01-05 23:16

Et begavet spørgsmål fortjener et klogt svar, og i lighed med andres svar, så kan jeg anbefale din kæreste at forhøre sig hos AF eller i A-kassen.

(Hold da op. Hvor naiv kan man være og stadig gå løst omkring)

Kommentar
Fra : futureshock

Dato : 05-01-05 23:28

dum skal man være for at leve i denne åndsvage verden (danmark) fordi man bor i et fattigt land og er vel uddannet og ens eget land ikke er i EU (BG) burde man vel stadig have en chance i livet for at have lov til at bo/arbejde i danmark udover at være au-pair? men pga de nye love er det stort set umuligt for de udlændinge som godt kan finde udaf det.. men så er det jo godt at danmark ikke har mangel på læger osv :)

Godkendelse af svar
Fra : futureshock

Dato : 05-01-05 23:29

Tak for svaret Trinethk.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-01-05 23:42

>futureshock - jeg lever også i Danmark, og der er da aldeles mange forhold jeg ikke synes fungerer tilfredsstillende efter MIN opfattelse. Men jeg overholder landets love og forordninger og betaler mit bidrag til velfærdssamfundet (!), og har en helt klar forventning om, at det gør du og alle andre også. Hvis der er noget du vil ændre, så må du gøre det ad politisk vej. Uanset hvordan DIN eller JERES situation er, og om hvor meget man kan indleve sig i situationen, så kan du/I ikke tillade Jer at agere med en så anarkistisk holdning til det omgivende samfund...og så er jeg iøvrigt helt enig med dig i dit synspunkt vedr. bosættelses og arbejdsmuligheder....

mvh berpox

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-01-05 09:50

Hvad er nu galt med blåt og hvidt og gult arbejde?
Tag ud til Unicefs pakkehal ved Nordhavn station, københavn, jeg er sikker på at de kan bruge nogle ekstra hænder på grund af ØstAsienkastastofen, men din kæreste er måske bange for den slags arbejde?!

Kommentar
Fra : krabat

Dato : 24-02-05 02:39

Hvis man er desperat, spørger man. Og den rad af selvgode svar, der hér er udløst af et sådant spørgsmål, er deprimerende.

hvis din kæreste ikke kan få et arbejde, fordi... et eller andet... og hun er villig til at arbejde uden nogen tryghed i form af støtte fra det omgivende samfund: pension, lønudbetaling, feriepenge, arbejdsskadeforsikring, ansættelseslængde mv. kan hun jo sætte et opslag op i det lokale supermarked. Hvis hun kan kommunikere med folk, er der sikkert mange som er villig til at betale hende halvdelen eller en trediedel af, hvad de skal betale skattebetalende andre for at få vasket vinduer eller gulve, eller passet børn eller have hjælp til det ene og det andet.

Set med samfundets øjne er det amoralsk - men sulter man, er man godt dum, hvis man bare sætter sig og venter på, at nogen skal komme med maden. Og er man ved at blive pip, fordi man ikke må arbejde, før man har bestået 16 dansk-kurser - selvom man har universitetsgrad i sociologi eller er uddannet læge, blot fra et udenlandsk universitet - skulle fanden stå i, at man sad med hænderne i skødet.

Spørgsmålet hér er, om det handler om pengene eller om aktivitet. For hvis det kun er aktivitet, er der mange som behøver hjælp fra et begavet menneske. Gratisarbejde er der for fanden ingen, som kan forhindre nogen i.

Kommentar
Fra : boy26

Dato : 11-06-05 16:55

der er imponerende at søge sort når der ikke er andet end stillinger som ik er besat i dk....
jeg har i 8 år aldrig haft 1 ledig dag pga det er blevet så let at skifte job nu...især her i jylland der kan man se samme stilling mange uger før den er besat...

så istedet for at komme i dumme vaner med sort job søgning var det så ik en ide at komme igang rigtig?
så længe folk tænker som jer så får vi sku ikke et pænt land om 50 år....
så prøv dog at tænke jer lidt om før i skriver.
mange jobs forsvinder pga lønninger stiger i landet, og skatten stiger også når folk vil modtage dfagpenge eller andre ydelser og score kassen med sort arbejde, men hvadså når alt flytter til udlandet pga høj skattesystem og manglende job og firmaer som kommer til østen...

skal vores børn så ende som andre lande hvor de sendte folk til udlandet for at ku få et arb og landet ende som fattig hvor folk stormer ud....

jeg er født i danmark men min familie kom i 1963, og jeg ville sku ønske mine børn ikke sku ende sådan.
jeg vil håbe told og skat sætter bødetaksterne så højt op og så meget strammet at folk ikke turde blive ved.
undskyld det negative svar....men folk som er imod mit nye land er jeg også imod.