/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Atkins igen igen
Fra : Gisela
Vist : 914 gange
20 point
Dato : 05-01-05 18:16

Hejsa
Nu har jeg omsider fundet efter lang søgen et sted hvor jeg kan stille spørgsmål vedr. dr. Atkins nye kost revolution.
Jeg starter på mandag med kuren og jeg har været ude at købe næsten alt der skal til, men nu kommer mine spørgsmål.

Hvilken erfaring har i med kosttilskud, jeg mener med det, hvilken er den bedste at købe?
Må man godt bruge letta minarine?

Jeg vil gerne kommer med flere spørgsmål når de engang dukker op.

På forhånd mange tak.
Gisela

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 05-01-05 18:29

Du kan finde en del spørgsmål herinde om Atkins kuren. Bare skriv Atkins i søgefeltet oppe i den sorte linie.
Og at kalde hans hjemmestrikkede "kostvejledninger" for en revolution, ved jeg ikke om det er det rette udtryk.
Han er i USA blevet anklaget gennem længere tid, for at udbrede sine kure der i værste fald kan være skadelige for helbredet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Gisela

Dato : 05-01-05 18:51

Jeg er klar over at der er mange der har skrevet herinde vedr. Atkins, men det var nu ikke det mine spørgsmål gik ud på, men tak alligevel.
Bogen hedder dr. Atkins nye kost revolution, så det er ikke noget jeg har fundet på og det med hjemmestrikkede går under eget ansvar.

Jeg må indrømme at jeg heller ikke har brug for at høre om den er skadelig eller ej, tro mig jeg har læst tilstrækkelig til at gå i gang med den.

Mvh
Gisela

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 05-01-05 19:47

Den er ikke mere skadelig end at gå og æde alt muigt lort hver dag ala´ sylt, pølser, fedtemadder osv.
Jeg tror tværtimod det er rigtig godt at gøre det i en periode.

Just my opinion.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 05-01-05 20:09

Du taber dig ikke ved at følge Atkins.
Du taber dig ved at spise mindre til daglig!!

Kommentar
Fra : Gisela

Dato : 05-01-05 20:26

Det kan da godt være at man taber ved at spise mindre, men det er ikke lige pointen ved mine spørgsmål

Kommentar
Fra : malou0503

Dato : 05-01-05 22:28

jeg er ikke helt klar over hvad du mener med kosttilskud.... I bogen står jo præcis hvad du skal spise, så jeg er ikke helt med på hvilke slags kosttillskud du mener at have brug for yderligere. I en "normal" (sorry) kur hvor man spiser en alsidig fornuftig kost er det jo ikke en gang nødvendigt med vitaminpiller. Så er du ikke sød at uddybe dit spørgsmål lidt mere?

- og uanset andres, min eller din egen mening om Atkins ønskes du held og lykke med forsøget.

Kommentar
Fra : Vismanden

Dato : 05-01-05 22:46

Min søster har iøvrigt tabt sig ca. 10 kg. på atkins. Hun holder stadigvæk vægten efter ca. 3 år.
Hun havde i lang tid været chuppy.

Kommentar
Fra : Tusa

Dato : 06-01-05 00:02

http://www.southbeach.dk/ Er det danske forum for Atkins.

mvh
Tusa

Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 06-01-05 05:53

Hej Gisela. Jeg har været på Atkins siden august, og trives som en fisk i havet. Tager en alm. multivitamin, 2 stk Stærk Kalk og C-vitamin når jeg kan mærke jeg har meget lyst til frugt. Minarinen ved jeg ikke noget om, kunne aldrig drømme om at spise den når man kan få smør. Du må jo ikke forsøge en fedtfattig Atkins, men det skriver han også om. Så er det bedre at vælge en anden kur. Heldigvis er der noget for enhver smag, så hvorfor folk har så ondt i r over Atkins, er vel bare et godt udtryk for hvor meget fedtforskrækkelsen har bidt sig fast.

Godkendelse af svar
Fra : Gisela

Dato : 06-01-05 06:15

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Gisela

Dato : 06-01-05 06:18

Mange tak for svarerne, det er skønt at se at man godt kan få svar på det man spørger om. Rigtig godt nytår.
Da jeg er ny i dette forum, ved jeg ikke hlet hvad der gik galt med mit forrige kommentar, men sådan kan det gå.