/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spørgsmål ang. trådløst netværk
Fra : mpjc
Vist : 512 gange
50 point
Dato : 05-01-05 16:45

Jeg har lige formateret min bærbar.

Da XP så var inst. satte jeg mit trådløse netværkskort i, og jeg kunne gå på nettet.

Da jeg så senere inst. Panda Antivirus er det umuligt for mig at gå på nettet, den siger ingen eller begrænset forbindelser!

Jeg ved ikke om det er Panda men det kan tænkes, nogle som har nogle ideer til hvad jeg kan gøre.

Kommentar
Fra : duuki

Dato : 05-01-05 18:36

Det lyder mere som om du har en dårlig kontakt til Routeren, hvis der er for langt til routeren eller der er et par mure imellem. Du kan også prøve at deaktivere Panda eller afinstallerer den, så du kan se om det gør forskellen. Panda skulle ikke berøre din netforbindelse.

Mvh.
duuki

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 05-01-05 18:53

Den trådløse router er i samme lokale....

Kommentar
Fra : duuki

Dato : 05-01-05 19:11

mpjc: Du har vel ikke taget dit indstikskort ud eller sat det i, men computeren var tændt? Det kan skade kortet.
Den udgave af Panda du har installeret, har den en firewall, som du har slået til, så den evt. bremser trafikken mellem PC og Router?.

Mvh.
duuki

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 05-01-05 19:14

Har ikke taget kortet ud firewallen i Panda er aktiveret som den eneste.....

Kommentar
Fra : duuki

Dato : 05-01-05 19:21

mpjc: Prøv at deaktiver den firewall, hvis det ikke hjælper, så deaktiver Panda totalt, hvis det heller ikke hjælper, så prøv at geninstallerer programmet/driver til dit trådløse netkort.

Mvh.
duuki

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 05-01-05 19:24

Jeg har prøvet det hele... ;-(

Kommentar
Fra : duuki

Dato : 05-01-05 20:32

mpjc: Når du starter din PC kan du så i opstartmenuen se den mængde ram du har installeret? Ellers prøv at tryk på "DEL" under opstarten, så du kan komme ind i din BIOS og se om dine RAM optræder der, hvis ikke, så er det enten fordi de ikke duer eller også er det ikke den rigtige type. Før du installerede XP - kunne den da køre med de ekstra ram?

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 05-01-05 21:26

Har du ændret konfigurationen på din router?
Er der fx. sat kryptering på, eller IP/Mac-filtrering?

Accepteret svar
Fra : petura

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-05 14:29

prøv at afinstalere panda

Godkendelse af svar
Fra : mpjc

Dato : 04-06-05 17:14

Tak for svaret petura.