/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Hvilken C++ kan anbefales ???
Fra : viskinge
Vist : 872 gange
100 point
Dato : 05-01-05 13:22

Jeg står i den situation, at jeg vil til begynde at programmere i C++.
Det er små programmer jeg skal/vil lave.
Jeg har erfaring med basic, q-basic, quick-basic, turbo pascal, mp-lab osv.
Jeg ønsker at købe lovligt, og har kig på f.eks. MS Visual C++ og Borlan C++.
Hvad vil I (experter), anbefale at jeg køber.

MVH

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-05 20:02

Det kommer lidt an på hvad du vil lave.

Til at begynde med kan du let "nøjes" med en gratis kompiler, f.ex:
http://www.bloodshed.net/ vælg version 4.x.x.x. og ikke 5.x.x.x, det er en komplet IDE, dog uden "resource" editor.

Hvis du kan nøjes med en kommandolinie kompiler:
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html

Microsoft har også en gratis kompiler, har ikke prøvet den:
http://lab.msdn.microsoft.com/express/visualc/default.aspx

Så vidt jeg ved har Borland også en gratis kompiler med IDE.

Hvis du er kendt med Turbo Pascal vil Borland Builder måske falde dig let at bruge.

(Jeg bruger mest Borlands kommandolinie kompiler, men fra tid til anden en 4-5 andre.)

Hvis du villave windows applikationer skal du også vælge hvilken GUI lib du vil bruge.

Kommentar
Fra : b0iler

Dato : 18-03-05 00:49

Bruger selv Dev-Cpp fra bloodshed og den er fremragende. Så den vil jeg klart anbefale dig.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-03-05 00:53

Fremragende og fremragende...

Jeg ville nok kalde den brugbar eller god, men fremragende...

Kommentar
Fra : thefool

Dato : 24-06-05 01:25

jeg vil nu anbefale 5.0 beta..! den er langt fremme kan MEGET mere og er meget mere effektiv og pæn. den er fremragende, ja.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 17-06-06 07:26

Tak for svaret BertelBrander.