/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Mit marsvin drikker ikke
Fra : SandraFalk
Vist : 4812 gange
50 point
Dato : 05-01-05 12:49

Jeg har lige fået et sødt lille pige marsvin, hun er 4 mdr. gammel og jeg har haft hende i en uge nu.
Hun har overhovedet ikke drukket af sin flaske - jeg er bange for om der er noget galt.
Jeg har også prøvet at have en lille skål med vand til hende - men heller ingen held.
Jeg har haft to marsvin før og de drak begge af flaske...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-01-05 12:54

Der er meget stor forskel på, hvor meget vand marsvin drikker.
Hvis den f.eks. får meget grøntfoder, kan der godt gå længe mellem de rører vandet.

Så hvis den spiser godt, er sund og livlig, og den hele tiden har adgang til vand, tror jeg ikke du behøver at bekymre dig om det.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 60 point
Dato : 05-01-05 13:54

Der er jo mange der giver deres marsvin, agurker, de indeholder mest vand, mere end andre grønsager som jeg kan komme i tanker om. Der er ikke megen næring i agurker, men hvis de ved siden af får kraftfoder beregnet til marsvin, så går det nok. Men det er ikke sikkert at det så har brug for mere vand. Behovet for vand svinger også med årstiden/temperaturen. Der kan godt gå en dag eller to inden de vænner sig til vandflasken. Du har også givet det vand i skål, så skulle sen sag da være i orden. Husk alligevel at lade det have adgang til vand, fordi hvis temperaturen stiger eller du ændrer på kosten, så kan det sagtens få større behov for væde.Mvh. Valde

Kommentar
Fra : Ringo_Gringo

Dato : 05-01-05 15:06

prøv evt. at komme en lille bitte smule salt i vandet hvis dit marsvin ser sløv ud... så skulle dens interresse for vandet gerne stige... ellers kan du bare komme salt på selve flasken (omkring kuglen)
Pas på med at komme for meget salt i....

MVH
Daniel

Kommentar
Fra : Postkassen

Dato : 05-01-05 16:41

Som dova skriver er der meget stor forskel på, hvor meget hvert enkelt marsvin drikker. Vi har tre hunmarsvin, alle ca. 1½ år gamle. De to af dem bor sammen og drikker kun få ml vand samlet hver dag (den ene drikker meget sjældent), mens den tredje bor for sig selv og drikker en hel flaske hver dag, og derudover er der ikke den store forskel på dem. Måske drikker hun, når du ikke ser på det, for du kan jo ikke holde øje med hende hele tiden? Hvis hun ellers virker sund og rask, tror jeg ikke, at det er et problem, men prøv evt. at holde lidt igen med salat og agurk lidt et par dage, det kan måske få hende til vandflasken.

Hilsen Postkassen

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 06-01-05 12:07

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-01-05 12:35

Selv tak. held og lykke med kæledyret!

Kommentar
Fra : LaaBaaby

Dato : 23-02-06 10:04

Ö . Drikker den slet ikke ..
., Lige meget hvad for et dyr det er , skal den have vand og mad . NO MATTER WHAT !!

- Hvis den bliver ved med ikke og drikke , så henvis dig til en dyrlæge ;) , Held og Lykke

Kommentar
Fra : pjuske1991

Dato : 25-03-08 19:29

hej sandra falk.
Dit marsvin drikker ikk så meget vand fordi den får væske det grønt du giver den, en af mine venners marsvin gjorde det samme, prøv at lad være med at skylle vandet så meget så kan det være at den vil drikke lidt mere. det gjorde min ven med hans marsvin.

hilsen kenneth