/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
FTP adgang gennem Windows Explorer
Fra : CADmageren
Vist : 700 gange
250 point
Dato : 04-01-05 17:47

Hejsa.

Jeg kører XP Pro-SP2

Jeg har indtil for nylig kunnet gå på mit webhotel gennem FTP direkte fra Windows Explorer. Nu er der pludselig ikke længere adgang!!
"Adgang nægtet"

Hvis jeg derimod bruger den gode gamle FTP kommando fra kommandoprompten (DOS), har jeg fuld adgang.
Har en mistanke om at det muligvis skyldes SP2
Nogen hints til hvad der sker?
Har også prøvet at slå min firewall helt fra, men uden nogen ændring.

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-05 17:50

lyder som den har lukket porten

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-01-05 17:50

har du prøvet at geninstallere FTP kliten?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-01-05 17:55

Hmm! Prøv at gå ind under kontrolpanel > windows firewall > avanceret > LAN forbindelse indstillinger der kan du sætte X i nogle indstillinger så som FTP server, webserver etc.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 04-01-05 18:45

Jeg har slået min Windows firewall HELT fra (Bruger Norton, hvilken jeg i øvrigt også har prøvet at disable uden held.)

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 250 point
Dato : 04-01-05 22:19

Hejsa

prøv dette
start >>kør >>wscui.cpl >>ok
klik på "Windows firewall" >>avanceret >>indstillinger for "lan" sæt flueben ved FTP og ok hele vejen tilbage

også dette her
start internet explorer klik på funktioner >>indstillinger >>avanceret >>
sæt flueben ved "aktiver mappevisning til FTP steder"

se også her
søg på FTP her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;842242

og her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;886264

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-01-05 17:16

kan være du går ind med en anden indentitet efter sp2 og at den nye indentitit skal acepteres på server

Kommentar
Fra : DJfrakja

Dato : 26-01-05 00:12

Har du tjekket at du har følgende i IE :
--> funktioner --> Internet indstillinger -->fane bladet "avanceret" --> flueben i "Aktiver mappevisning til FTP steder"

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 26-01-05 09:35

Jeps - men jeg bliver stadig nægtet adgang. Jeg får heller ikke lov til at angive brugernavn/adgangskode

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 11:38

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 20-10-05 11:55

Ja selvfølgelig vil jeg lukke spørgsmålet.
Det lykkedes aldrig at løse problemet, og nu er maskinen forøvrigt gemt væk, så jeg har ikke tænkt nærmere over det.

Jeg sætter pris på at der var nogle der ville hjælpe mig med problemet, men hvis jeg accepterer et svar, der ikke løser problemet, så kan andre blive "snydt"

/Michael Christoffersen

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 23-01-06 08:22

Tak for svaret dk.