/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Efterpostering/Afslutte regnskab i Summa~
Fra : Dresse_DK
Vist : 839 gange
60 point
Dato : 03-01-05 21:44

Hej.

Nu er det såleds at regnskabsåret er sluttet, og jeg skal afslutte mit regnskab.
Jeg benytter Stones Summasummarum, men må ærligt indrømme at jeg er lidt lost, da det er første gang jeg skal afslutte et regnskab i dette program.

Mit problem er når jeg skal efterpostere på kontierne. Bl.a. når jeg skal lave varefrobrugsopgørelsen kan jeg ikke finde ud af at bogføre.
Problemet er at jeg fint kan debitere en tilgang på varelageret af årets forløb, men dette skal vidst krediteres på vareforbrug, hvilket jeg ikke kan få lov til af programmet, da denne konti er en "Sum konto"

Er der nogen der har prøvet at afslutte regnskaber i Stones Summasummarum hører jeg gerne fra jer, da Stones egen hjælp er utrolig mangelfuld!

/Mvh Andreas

Accepteret svar
Fra : vagn2901

Modtaget 60 point
Dato : 04-01-05 10:51

En "sum konto" kan der ikke bogføres på. Opret i stedet en ny konto med et lavere kontonummer og bogfør så på denne.
Vagn

Godkendelse af svar
Fra : Dresse_DK

Dato : 04-01-05 17:02

Hej vagn2901. Det var også det jeg fandt frem til. Havde godtnok troet at der var en smartere måde nu da det er et regnskabsprogram. Men du skal have tak for svaret alligevel