/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC lukker ned på internettet
Fra : fnidder2
Vist : 502 gange
200 point
Dato : 02-01-05 17:38

Jeg får beskeden: pc'en lukker ned om xx sekunder osv.
jeg har prøvet at deaktivere systemgendannelse og derefter scanne med Stinger, avast og antivir. Men problemet er der stadigvæk havd gør jeg?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-05 17:45

Hejsa

prøv lige denne kommando og se om din pc så stadig lukker ned

Når din pc lukker ned og genstarter igen og igen, så gør du sådanne:
1. Klik Start og klik Kør
2. Skriv i feltet: shutdown -a (husk at der skal være mellemrum mellem shutdown og -a
Nu kan du tage det roligt. Computeren genstarter ikke længere.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 02-01-05 17:46

Prøv at hente ad-aware og scan din pc igennem!

Hent ad-aware her:http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

Håber jeg kunne hjælpe!

JacobS.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-05 17:47

Hvilken styresystem kører du ?

Brian

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 02-01-05 17:51

shutdown -a har jeg prøvet og den gør at jeg kan virus scanne, men problemet opstår igen næste gang jeg er på nettet.
Adaware har jeg prøvet same difference
Jeg kører XP

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-05 17:55

Xp home eller pro ?

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 02-01-05 17:57

XP pro

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 210 point
Dato : 02-01-05 18:02

Okay

Først skal du lige have denne fætter installeret

Windows XP Home og Professional Edition Dansk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b9f0e5a-3536-48d1-b02b-1a2cd36a00de/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe

Og så kører du lige en tur med stinger

Den kan hentes her

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-01-05 18:03

Hejsa

hent samtlige sikkerheds opdateringer fra windows update
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

dette gør at den meddelse forsvinder.

sålænge meddelsen kommer skal du køre denne kommando shutdown -a

når samtlige opdateringer er hentet og installeret er fejlen rettet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-01-05 18:04

Tillæg

Du kan også lige hente og prøve denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Det bedste vil nok være at køre den fra fejlsikret tilstand
(Genstart og (klik gentagne gange på f8)

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : xick

Dato : 02-01-05 18:36

Har du installeret SP2 ?

Jeg skulle mene det lukker problemet

Kommentar
Fra : fnidder2

Dato : 02-01-05 20:46

nej jeg har ikke sp2 øhm nej jeg har ej

Kommentar
Fra : xick

Dato : 02-01-05 20:50

Tror du skal prøve at downloade SP2 .. den skulle gerne lukke sikkerhedshullet!

det kan installeres gennem windowsupdate eller hentes her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049c9dbe-3b8e-4f30-8245-9e368d3cdb5a

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 03-01-05 00:51

hei
det er ikke lett å laste ned noe fra nettet for han nå.
Han er garantert smittet av blaster viruset.
Last ned en patch fra microsoft fra en venn sin pc, og innstaller på din

thewolf

Kommentar
Fra : xick

Dato : 03-01-05 17:10

thewolf -> det kan sagtens lade sig gøre at hente den selv... Når PC'en lægger op til numre, skal man bare i Start - Kør skrive: cmd og i cmd'en skal man så skrive: shutdown -a

så lukker den ikke ned alligevel, og så kan man gå på internettet igen...

Du har sikkert ret... det er enten sasser eller blaster. De smitter begge en systemfil, som så lukker systemet ...

Godkendelse af svar
Fra : fnidder2

Dato : 04-01-05 15:48

Tak for svaret briani, nu spiller det 100.