/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Begrænset eller ingen forbindelse!
Fra : TheOsirisDK
Vist : 624 gange
50 point
Dato : 02-01-05 12:11

Det er sådan cirka den fejlmelding jeg får hver gang jeg prøver at komme på internettet! Mit internet går via LAN ned til en Swicth som jeg dele med min pops - som sagtens kan logge på! (-vi har bredbånd)
Problemet startede bare med at være en irreterende fejlmedelse der poppede op og var i 5 sek hvorefter jeg sagtens kunne komme på, men nu kan jeg slet ikke...
Hvis i begynder med "systemgendannelse" så kan jeg ligeså godt sige med det samme at den var jeg så smart at slå fra da jeg skulle fjerne en virus for lang tid siden...

Det jeg gjorde den dag hvor det hele begyndte var sådan cirka som følgende:
Afinstallere Kazaa (-derved P2P Networking)
Registry Fix med System Mechanic ( http://www.iolo.com/sm/index.cfm )
Køre NetBooster med System Mechanic...
Problem opstår!
Rollback med System Mechanic
Problem ej løst...
Spørg på Kandu.dk

Jeg kunne forestille mig det enten havde noget Netboosting eller afinstalleringen af P2P Networking, da jeg går ud fra det er hvad der berøre mit internet mest...!

Ydermere så, hvis jeg går ind under egenskaber i netværks instillinger, kan jeg se at der både bliver sendt OG modtaget pakker!!! så noget må havde begrænset den...
Jeg har så fornylig lært at det måske har noget med Service Park 2 at gøre...

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 60 point
Dato : 02-01-05 12:22

du kan lige prøve denne lille fix
http://www.spychecker.com/program/winsockxpfix.html

og så tjek din computer for spyware evt med denne " spysweeper"
http://www.webroot.com/downloads/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-01-05 12:37

mener det har nået med sp2 at gøre havde samme problem /ved dog ikke helt hvad jeg har gjort det er nu et stykke tid siden den har "lukket forbindelsen)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-05 12:40

Du skulle nok få tjekket en Hijackthis log da det slet ikke er usandsynligt, at du har fået en masse skidt ind sammen med din Kazaa. Lad være med, at græmme dig over den manglende systemgendannelse fordi den alligevel ofte vil indeholde lige så meget snavs som resten af systemet.
www.arlet.dk

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 02-01-05 12:51

Jeg er dig evig taknemlig... (hvis du vil erhverve dig hundrede extra så gå ind på http://www.kandu.dk/dk/spg/57250
jeg vil gi de fortjente 100...

Kommentar
Fra : torbenvinter

Dato : 25-02-05 22:44

tsk tsk.... Det er meget nemt, sluk lige for alt der hedder internet, router, switch, modem osv. i 2 sek og start det hele igen.. så virker det, har lige oplevet det samme selv... :) men i har nok løst det nu :D

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 26-02-05 11:50

se hvis du bare havde sendt den besked et par måneder tilbage....
anyway tak for rådet, vil huske det til næste gang, hvis det skulle ske

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 26-02-05 11:50

se hvis du bare havde sendt den besked et par måneder tilbage....
anyway tak for rådet, vil huske det til næste gang, hvis det skulle ske

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 26-02-05 11:50

se hvis du bare havde sendt den besked et par måneder tilbage....
anyway tak for rådet, vil huske det til næste gang, hvis det skulle ske