/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Er mand i seksuel henseende utroværdig ?
Fra : Strandkro
Vist : 674 gange
19 point
Dato : 01-01-05 19:17

Uanset mandens udseende (læs: atraktivitet) frembruser de af og til med påstanden om at De har haft utallige kæreste - men der komme aldrig tal på bordet og benægtes samtidig at antallet af kæreste indkluderer også købt kærlighed hos prostutierede.

Hvormeget udgør mon antallet af forskellige kærester i en gennemsnits heteromands seksuel liv ?
Her tænker jeg naturligvis ikke på bokseren den flotte Mads Larsen som gennemsnits mand ?

Inden dit evt kommentar tænk venligst på at kvinder er meget mere trofast end mand ?

Strandkro.

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 01-01-05 19:28

har ekstrabladet nu kan i en test igen...gg

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 01-01-05 19:30

Jeg tror at mænd og kvinder er lige gode om det. Vi har været sammen med lige mange.
Man høre måske mere om det når det r en mand der har været med en kvinde, end omvendt.
Grundet til det er nok at mænd har støre brug for at fortælle om det.
Det ligger jo til mandens natur, at parre sig med flest mugligt.
Hvorimod kvinder mere tilhøre det pæne køn (det rene)
Derfor fortæller kvinder ike så meget om hvem de har været sammen med.
Mænd har nok også tandens til at overdrive en smugle. Et kys kan hurtigt blive til en scoring med sex, når manden skal fortælle om det til venner og bekendte.

Jeg tror ikke at kvinder er mere trofaste end mænd.
Vi er måske bare bedre til at gøre det uden at blive opdaget (tænker på utroskab i ægteskab)

Da kvinden for det meste er den der har mest styr på hvad der forgår i familien (vasker tøj osv) pådager hun hurtigt, hvis der er noget der ikke er som det skal være.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-01-05 19:35

Hvordan kan der være forskel?
Rent matematisk, må det være sådan, at når een mand har været utro, med to kvinder, så er der da også to kvinder der begge to har været deres mænd utro!
Der må da være et eller andet rigtigt i min påstand. der skal da to til, så der kan vel ikke være stor forskel på netteop dette

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 19:41

Efter Valde's udregning, med een mand til to kvinder.............så må der være flest utro kvinder - med mindre de også har et par stykke hver.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-01-05 19:42

Hallo Valde! nu melder historien jo ikke noget om, at de to kvinder ikke skulle kunne være singler - altså er de IKKE deres mænd utro, da de ikke har nogen.

Bortset fra det, så tror jeg IKKE, at der er den store forskel på mænd og kvinder, når det kommer til at bolle udenom..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-01-05 19:47

Herregud, skal jeg nu til at fortælle om mine kærester, alle 500 ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-01-05 19:49

Nu er det jo ikke nødvendigvis udseendet på en fyr, der afgør hvor mange kærester han har haft.
Det har også noget med udstråling og væremåde at gøre.
Selvfølgelig benægtes det, at tallet af kærester har noget med prostituerede at gøre, for det har ikke noget med kærester eller kærlighed at gøre, men det er at betale for en fysisk, sexuel tilfredsstillelse.

Jeg tror heller ikke rigtigt på, at kvinder er mere trofaste end mænd, det tror jeg skal ses i lyset af noget med moral, og at mange kvinder lægger større følelser i tingene end mange mænd gør.
Ellers ville der også være mange flere mandlige prostituerede. Men den faktor der gør, at kvinder i de fleste tilfælde skal nære dybere følelser før de indlader sig på et forhold, holder kvinder tilbage fra at gå ud og købe sex.

Men hvor mange kærester en gennemsnitsmand har haft, så tror jeg ikke det er så mange.
Har lidt på fornemmelsen at du blander begrebet kærester med hvor mange kvinder en mand har været sammen med.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 29 point
Dato : 01-01-05 20:00

Jeg kan ikke tage spørgsmålet seriøst, jo måske hvis du hæver
dine points fra 19 til 21.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-01-05 20:02

Ok 9 stk ialt incl. min kone og den første da jeg var 5 år.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 01-01-05 20:23

TEIL
Jeg sender de 2 extra point med posten !

Til alle pralende mand !
H V O R M A N G E ????????????????????????????????????????????????????????

HVOR MANGE ???????????????????????????????

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 01-01-05 20:36

Til OnkelKeld
Pyt med ekstrabladet - det er TALLET DET HANDLER OM
Godt nytår.

Trineth og Valde Creamigirl

Meget enig - Men skyd på et tal !

DOVA
OK Dova - jeg går idag ikke i små sko - jeg blander det hele sammen - da alle skal iberegnes bortset fra TABU emnet "luderne" om jeg må være så grov i munden.

DOVA - kom med et bud !

TEIL
500 - ih du milde - jeg må omgående hæve gennemsnitstallet fra 4 til 6

STRANDKRO
(jeg tror gennemsnits partner er 6.)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-01-05 20:36

Jeg vil mene, at de ni kærester som emesen er inde på lyder ret sansynligt som et gennemsnit. Derimod havde jeg troet emesen havde haft flere kærester - med tanke på hans alder og måske især hans udstråling

Strandkro--> jeg er bange for jeg ikke rigtig ved, hvor du vil hen med spørgsmålet?!
Er det ikke mest de helt unge drenge/mænd, der praler med deres formåen ang. piger/kvinder?! - Jeg synes nu ikke, at 'voksne' mænd er så slemme endda - og sker det at de er, så indrømmer jeg, at de på mig virker ret bøvede og derfor ganske uinteressante.

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 01-01-05 20:38

At sige at kvinder er mere tro end mænd støttes ikke af nogen af de undersøgelser der er lavet i nyere tid. Men mænd er mere ærlige omkring det, måske som pral. I øvrigt smed jeg min kone ud den 22. december efter 11 års samliv da hun havde være mig utro.
Selv har jeg haft 5 piger jeg vil kalde kærester i mit 30 årige liv.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 01-01-05 20:41

Til Creamygirl fra Strandkro
Du er en kvinde med stor K
KH
Strandkro

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-01-05 20:43

Mit bud
Hvis du mener "faste kærester" 4-5 i gennemsnit.
Hvis du mener hvor mange forskellige de har dyrket sex med, ca 30 i gennemsnit, men stor forskel fra dem med få og dem med mange partnere. (og ingen snak om "betalingsautomater")

mvh dova

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 01-01-05 20:44

Til Creamygirl fra Strandkro
Jeg mener du er en rigtig og klog kvinde - så håber jeg ikke at du har misforstået - det med stor K.
Strandkro
med KH og KH og KH.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-01-05 20:44

Nope, jeg er en bitch. (Babe In Totally Control Off Herself)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-01-05 20:45

No offence Strandkro!

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 01-01-05 20:56

Felix30
Det må have været hårdt for dig !
Bedre held næste gang

Jeg ønsker dig fortsat godt nytår Felix.
Strandkro.

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 01-01-05 20:57

Jo tak. Griner. Og godt nytår til dig - og alle jer andre.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 01-01-05 21:16

hmm fordelingen af kvinder / antal sexeventyr og mænd/ antal sexeventyr ehøver vel ikke følge samme kurve/adspredelse.. man kan fore stille sig i en forsamling på 10
eks:
kvinder
antal sex eventyr (hver tal udgør en person(overdrivelse fremmer forståelse))
500 100 35 10 10 10 10 10 5 5
mænd
antal sex eventyr (hver tal udgør en person)
100 100 135 60 60 110 110 10 5 5

antal af sex eventyr pr. køn er ens imens spredelsen af sex pr. person er måske mere varieret i den ene gruppe end i den anden.

bare et forslag, byt gerne op på mænd, kvinder
- dermed er det jo ikke sikkert at folk lyver, jeg mener også at det ligefrem er ved at være pinligt som fyr, det er jeg, at indrømme hvis man har haft for mange one night stand...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-01-05 21:47

Sidder og kommer i tanke om en ret så klam fyr, der helt bestemt kan kategoriseres som en såkaldt 'scorekarl'

Han er bestyrer på et af landets diskoteker - og jeg er ret sikker på, at han aldrig er gået hjem med den samme pige to gange. Dertil kan jeg så fortælle, at det kun er de helt unge piger fra ca. 17-23, der synes han er lækker og værd at bruge tid på. Han vil med garanti ALDRIG kunne score en kvinde over 30, der kender bare lidt til hans baggrund - og det til trods for at fyren er 36. Mon ikke man som helt ung pige, er mere naiv - og føler sig interessant og værdsat, hvis en 'populær' fyr viser sin interesse?!

Det tror jeg - men heldigvis bliver vi klogere med alderen
Desuden kan denne fyrs 'one night stands' næppe betegnes som forhold, men mere som snaptils betegnelse 'sexeventyr' Pigerne boller han jo kun med en enkelt gang, hvorefter de kasseres til fordel for en ny ugen efter. Usympatisk adfærd, men dog ret brugt af visse typer.

Synd for dig Felix. Utroskab er svært at tackle, med en frygtelig masse blandede følelser involveret.
Jeg håber du finder dig en sød pige i det nye år!

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 01-01-05 21:53

Til Snaptil fra Strandkro !
Fin - Fin men kom nu Snaptil - bare et tal - SKYD !

MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 01-01-05 22:03

Må være skjønt ikke ha annet få tiden gå med Strandkro,er du lykkelig??,netopp stået opp her,godt nyttår til deg og du

Ps,haft nokk til være fornøyd jeg,men du da??,kom med et tal du?????????????

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-01-05 22:14

Jeg har haft i alt 12 kærester, så vidt jeg lige kan regne mig frem til. Nr. 12 har jeg stadigvæk.

Om jeg har bollet udenom - og evt. hvor mange gange - vil jeg ikke udbrede mig om her.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-01-05 22:26

12 kærester -
hehe...du må være enten meget gammel, eller meget attraktiv Rellom

Nå men, jeg har læst, at ca 70% af alle gifte mænd har været deres partner utro. Tallet for kvinder er 40-50%, men jeg tror sq det er fordi kvinderne ikke er ærlige omkring det. Desuden siger statistikkerne, at ca 25% af helt unge mænd har besøgt en prostitueret. Tror vi på det?!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-01-05 22:32

Creamy > Jeg har både gået på pædagogseminariet og været på højskole fire gange, og så ryger kvoten hurtigt i vejret.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-01-05 22:34

lol...Det er bare i orden Rellom

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 01-01-05 22:43

Holniels fra Strandkro
Kun når jeg hører fra dig !
Jeg har skudt på 6 !
MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-01-05 23:02

Lige en strøtanke før sengetid... Det hele handler sq om en form for sport!

Mænd jagter kvinder, de ikke har tænkt sig at gifte sig med - ganske som hunde jagte biler, de ikke har tænkt sig at køre i

Sleep well

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 01-01-05 23:24

Hunde der jagter biler creamygirl????,trodde jeg var våknet nu,får vel prøve det med den annen side

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-05 23:25

EN ........... og det var den ene gang det blev opdaget og han fandt ud af hvor meget der skulle betales til kone og børn - hus osv osv

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-01-05 23:38

Jeg havde overset at der var et par svar på min kommentar!
Creamygirl, hæder ar piger er mere til at gå i seng med gifte mænd, medens mænmere holder sig til singlepigerne, så synes jeg da det er mændenes moral der er bedst!

dova mener at kvinder lægger flere følelser i forholdene, det prøver hun at bevise, ved at sige at der er fler kvindelige prostituerede end mandlige, det beviser da det modsatte. Mænd er ikke så meget for at prostiuere sig, de gør det hellere for følelser end for penge.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 01-01-05 23:58

Ingen er mer Trofast Strandkro enn den givne situation tillader,kvinner er ikke mer trofaste enn mænd,noe tull,i disse jule og så videre tider er der ett kjæmpe utenom knald osv. alkohol inn og fritt frem for de mere skjullte følelser,ha og

Kommentar
Fra : GuesWho

Dato : 02-01-05 00:35

Kors, hvor er det dog et _ligegyldigt_ emne!!!

Gaaab!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-01-05 10:26

valde

Jeg tror du fik en forkert opfattelse af bemærkningen om meningen med de prostituerede mænd.

Selvfølgelig findes der kvinder der udelukkende går efter uforpligtende forbindelser, uden der behøver være dybere følelser involveret.
Men primært, er der den forskel på mænd (mange af dem , altså) og kvinder, at mænd sagtens kan have flere partnere, også være konen/kæresten utro, uden det indebærer meget andet end den fysiske tilfredsstillelse, hvorimod hovedparten af kvinder (også dem der er manden utro), skal være forelsket i fyren de indlader sig med.

Det synes jeg ikke har så meget med at gøre, hvorvidt mænd hellere gør det for følelser end for penge.
For hvis det havde det, ville så mange mænd ikke betale for besøg hos prostituerede, hvor der jo heller ikke er dybere følelser involveret, end netop den fysiske vare han køber sig til et kort stykke tid.

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-05 11:07

Så synes jeg minsandten, at du blot skal daffe videre GuesWho. Din kommentar kan vist også betragtes som ligegyldig.

Valde--> du fordrejer folks kommentarer. Jeg har aldrig påstået, at mændene holder sig til singlepigerne - blot påpeget at pigerne som mændene er sammen med KAN være singler....ligesom situationen sagtens kan være omvendt.

Hvordan du så kan få det til, at den gifte part har den bedste moral, kan jeg ikke selv med min bedste vilje få øje på. Det er dog stadig den gifte part, der bedrager sin kone/mand - og ikke singlepigen/manden der bedrager, da singlen ikke har nogen at bedrage. At det så ikke er pænt, at være sammen med andres mænd/koner er en anden historie - og faktisk tror jeg, at mange indleder et forhold (har sex om du vil) med andre uden at de fra start fortæller, at de er gift. Jeg er overbevist om, at mange først fortæller sandheden, når de har scoret - og sidespringspigen/manden gerne vil ses igen. Det er sq en klassiker! - men jeg vil gerne understrege, at jeg stadig ikke tror, der er den store forskel på mænd og kvinders moral i den henseende.
Den med at kvinder skulle have flere følelser involveret tror jeg heller ikke på. Det er noget vi er blevet fortalt så mange gange, at vi tror det skal være sådan - men jeg er langt fra overbevist om, at det har hold i virkeligheden.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-01-05 11:54

Jeg prøver at svare både Dova og Creamygirl under et. Det er jo alligevel koblet sammen: Følelser, sex og utroskab, og helt ligegyldigt er ingen af delene jo, som Gueswho synes.

Jeg tror da gerne at mænd sommetider glemmer at fortælle at de er gift(Jeg har selv, for mange mange år siden oplevet en kvinde der glemte at fortælle om sin ægteskabelige stilling) jeg er sikker på at man alligevel ved det eller aner det, et eller andet røber det, en ring f-eks., Eller mærket aefter en ring,der er uendeligt mange ting der fortæller, at vedkommende, er i fast forhold. Disse småting beviser vel så også at personen er taget i byen, for at få en oplevelse. De tager også i nogen grad brodden af min næste påstand. -tilfældene er jo så uendeligt forskellige - Min påstand er , at den part der er single er lige så umoralsk som den der er i fast forhold, og den stakkels uskyldige mand på 40, har da ikke en chance, for at modstå et tilbud fra laber larve på 19!.
Til Dova kan jeg fortælle at det slet ikke er alle besøgende hos prostituerede er utro ægtemænd. Der findes mange der er så hæmmede og generte at de ikke kan fin en partner på normal vis. Jeg tror også at en del har så travlt med deres karriere at det ikke er tid til at finde en fast partner, eller tid til at pleje et forhold, for det kræver tid. Der kom måske forklaringen på de mange skilsmisser i vores fortravlede tid.
Menneskene er måske så forskellige, at den ene påstan er rigtig i et tilfælde, og den stik modsatte i det andet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-01-05 12:04

valde,
Jeg er skam helt enig med dig om, at det langtfra er alle der går til prostituerede , der er utro. Men der er stadig forskel på, om det har noget med dybere følelser/kærlighed at gøre, eller at få tilfredsstillet et fysisk behov.
Ellers bedrager de mænd sig selv hvis de tror andet.
Jeg tror heller ikke, som jeg også tidligere nævnte, at kvinder er mere trofaste, men der er forskel på den måde, de er utro.
Kvinder forelsker sig som regel i den de er utro med, og har længerevarende forhold, hvorimod mange mænd der er utro, ikke så meget er forelskede, men har flere løse udenoms-forbindelser.
Selvfølgelig findes der undtagelser, men det er ligesom hovedmønsteret i det.

mvh dova

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 02-01-05 12:34

Øh dova er det at gå til en prostitueret ikke at være utro?? med mindre det altså sker med partnerens samtykke? Sådan opfatter jeg det i hvert fald.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-01-05 13:01

Dova! Den der med følelser holder da ikke en meter!
Nej, Nej! Den opfandt kvinderne (Pigerne) i d "gmle dage" Dengang man hunne blive gravid, og tit blev det, med en løs forbindelse, eller med en gift mand! Når de så skulle forklare sig over for forældrene, blev følelserne kaldt kærlighed, forelskelse, betagelse "Jeg kunne ikke modstå en sæådan mand" Pigernes følelser fik alle de pæne navne, medens mandens følelser "kun" var af sexuel art. Jo følelser er mange slags - pigerne har de pæne - de undskyldelige - Mændene de lavere! Er vi nu enige?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-01-05 13:58

felix30
Da ikke hvis de ikke har kone og kæreste, vel

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-05 14:28

>Valde

Jeg er helt enig i, at den med at pigerne skulle have flere følelser involveret er en ringe og udokumenteret påstand, som jeg også tror er en gammeldags tanke, der desværre stadig holder ved.

Derimod er jeg uenig i, at den single part i et 'løst' forhold er ligeså umoralsk som manden/kvinden der bedrager sin partner.

Hvis jeg var gift, eller havde en fast samlever og han valgte at bedrage mig med en anden kvinde, så kan det da KUN blive min mand, jeg har noget udestående med. Jeg ved godt, at mange vælger at blive vred og skuffet over den tredie part, men i mine øjne handler det i så fald om lavt selvværd.
Det kunne være, at kvinden er yngre end en selv, kønnere end en selv, bedre uddannet end en selv, osv osv - men jeg mener det er lavt, at man vender sin vrede mod den 'forkerte' - og tror, at de som praktiserer dette ikke aner hvor de skal placere deres had, da de endnu ikke er nået til en erkendelse af, hvor problemet egentlig ligger. Det er nu en gang partneren man har opbygget sin kærlighed og tillid til - og dermed også ham/hende der forkaster ens tro og tillid ved at vælge en anden. At hade trdieparten kommer man ikke langt med.

En af de mest fremtrædende følelser, som opstår, når et sidespring eller utroskab opdages, er svigt. Utroskab er stærkt forbundet med begreberne SVIGT og VREDE. De færreste er vant til at rumme og håndtere disse stemninger, og når de er udløst af utroskab er det også forskelligt, i hvilken retning, følelser rettes.
Er det den faste partner, man pludseligt hader og raser overfor, er det den bedrageriske elsker, man vender vreden imod eller vender man følelserne indad og bebrejder sig selv eller livet, at man nu befinder sig i denne fastlåsende situation. Eller er det ligefrem en kombination af alle nævnte muligheder?!

Personligt (og jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv) ville det helt og aldeles kun være min mand jeg vil vende min vrede og skuffelse imod. Måske jeg også vil kigge lidt på mig selv og vores liv i det hele taget, men en kvinde jeg slet ikke kender - kan jeg umuligt have følelser overfor, hverken negative eller positive - og hun vil aldrig kunne blive målet for min vrede. En undtagelse kunne være, at han havde bedraget mig med en veninde eller søster. Her vil situationen selvfølgelig være ganske anderledes, fordi jeg så vil have følelser for begge parter - og derved vil svigtet føles dobbelt så slemt.

For lige at sætte tingene på plads, så mener jeg også der er stor forskel på kortvarigt og langvarigt utroskab. En engangsaffære tror jeg faktisk på, at jeg ville være i stand til at kunne tilgive. Hvorimod jeg jeg med det samme vil sparke manden ud, hvis jeg opdagede han havde et langvarigt forhold til en anden.

//Creamy

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-01-05 15:03

//Creamy

Vi er da meget meget tæt på at være enige!
Kun vil jeg ikke helt frikende den ene part. Det er kun engangs/"falde i vandet affærer" Jeg har tænkt på, "fast" utroskab er selvfølgelig fulstændigt uakseltabelt
De fleste sidespring sker nok med en fra arbejdet eller en der kender familien i forvejen, derfor er det dobbeltsvigt. Men jeg vil stadig ikke frikende den der ved at det er en "gift" parner de er i gang med at "forføre" Der er mange tegn, og man taler da sammen før man hopper i sengen. Jeg er sikker på at man næsten altid fornemmer at vedkommende er i fast forhold. Min moral siger mig:"Lad vær Valde."

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 02-01-05 15:24

Til jer alle fra strandkro.

Emnet var (som en nytårs spøg) at hvormange scoringer osv osv !
Det har udviklet sig diskussion om andet:

Hvad er emnet nu !

Sagen er at i næste tråd vil jeg spørge om hvorvidt det er ødelæggende for sexlivet når partneren prutter under samlejet - tilmed med en efterfølgende hørm og lyd som tangerer BIG BANG !

Strandkro.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-05 16:20

Jamen så er der vist ikke mere for os to at diskutere Valde. Jeg vil stadig frikende tredieparten, da det IKKE er denne der udviser svigt - idet jeg ikke kan føle mig svigtet af et menneske jeg ikke er følelsesmæssig involveret i.

Du drager stadig forkerte konklusioner - og beskriver utroskaben, som værende noget der foregår med een familien kender i forevejen. Mine tanker har ikke på noget tidspunkt været sporet i den retning, men derimod har jeg været koncentreret omkring engangsaffærer med en total fremmed, som ingen forpligtelser har overfor en tilfældig mand/kvindes familieforhold. Jeg kunne for den sags skyld være så uheldig at jeg i morgen møder en mand jeg finder attraktiv - og derfor lader mig forføre, for derefter at erfare han er gift, eller lever sammen med en anden. Mener du så virkelig, at jeg er den umoralske?! og at mandens kone/samlever har ret til at rette sit had mod mig?!...Ikke ALLE betror deres ægteskabelige status - ikke ALLE kan som du 'fornemme' om manden/kvinden allerede er involveret i en anden - og sidst men ikke mindst, så forekommer der faktisk sidespring, som ender i et lykkeligt og nyt samliv med en anden. Ikke at jeg bifalder man går i seng med en anden før man er ude af tidligere forhold, men det er nu en gang en kendgerning, at det ofte er sådan et forhold ender.

Jeg har hørt utallige mange eksempler på forhold, hvor den ene part vil ud af forholdet, har opgivet - og den anden ikke vil. En svær og pinefuld situation opstår.
Den, der vil ud, kan typisk synes, at alt er prøvet og at følelserne er væk. Det er ikke værd at fortsætte livet i forholdet. Den, der ikke vil ud, bliver derimod stærkt påvirket af meddelelsen. At få at vide, at man ikke er elsket rammer jo dybt, når man stadig selv har varme følelser, men ord som: 'Hvorfor sagde du det ikke for et halvt år siden, så kunne vi have gjort noget?! - Det er helt urimeligt, at du ikke vil give det en chance - Tænk dog på børnene!' er ofte medvirkende til at den anden bliver, fordi man så nødig vil såre - lige indtil han/hun møder en anden og forelsker sig. Her er det, at utroskaben i mine øjne på en eller anden underlig måde retfærdiggøres. Man kan/skal ikke forsøge at holde på noget som er dømt til at mislykkedes - for derefter at gøre sig selv til offer for utroskabens onde greb.

Men der findes nok ikke to utroskabshistorier, der er ens

Og helt ærligt, så handler det vel i bund og grund om, at vi er for dårlige til at kommunikere med hinanden. Hurra for parterapi

Een ting er sikkert. Kærligheden kommer ikke dumpende ned fra himlen!

//Creamy

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-01-05 19:56

//Creamy

Nej det gør kærligheden nok ikke! men forelskelsen gør tit, og den kan,nogle gange give problemer.
Nogle er vel bedre til at lyve end andre, så selvfølgelig hænder det at en med lukkede øjne, bryder ind i et ægteskab, jeg ved ikke hvor tit. Men jeg tror gerne at følelserne kan være så stærke at man ikke lige har lyst til at undertrykke dem ok, bare man husker hensynet til de andre involverede.
Har du læst Herdis Møllehaves "LE" Prøv at læs den, den er fasinerende. Det er ikke sikkert at vi bliver mere enige eller uenige af det.
Men nu bliver tråden lukket, og vi nåede en vis enighed.
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 02-01-05 20:29

Til Creamy
Det var ikke ment alvorligt - bare kør løs med Valde.
MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-01-05 21:18

Jeg er færdig med Valde - vi er enige om noget - og det vi stadig ikke er enige om, bliver vi vist heller aldrig

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 02-01-05 21:59

Tak for svaret Teil.
Jeg accepterede dit svar på grund af humøret - da spørgsmålet var blot en en lille ferie for mig - fra de øvrige emne hvor følelserne helt meningsløst kogt over.

Citat:
Jeg kan ikke tage spørgsmålet seriøst, jo måske hvis du hæver
dine points fra 19 til 21.

Citat: Skal jeg fortæler om alle mine 500 kærester ?

Creamygirl var din støste konkurent på grund af den prompte og sjove bemærkning ( "jeg synes du skal "daffe videre") til den tilsyneladende humørforladte GuesWhu

Dove og de øvrige har meget seriøse kommentarer - men dengang faldt jeg for det humoristiske !