/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Lefant - LOTRÉC
Fra : il_papa
Vist : 621 gange
50 point
Dato : 01-01-05 14:13

Har nogen erfaring med Lefant bundmaling produkter? De er laves af LOTRÉC i Sverige.... www.lotrec.se

Hos www.loav-hansen kan man få 3 litre til 864kr, som jeg synes er rimlig.

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 01-01-05 14:15

Og hos http://www.hjertmans.se/ er prisen 695 SKR = ca 577 dkr plus post

Men er den god?

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 01-01-05 19:00

Hej il_papa!
Har aldrig hørt om produktet, men du har gjort mig nysgerrig.
Hvorfor dette, for de fleste, ukendte mærke, når vi har danske topprodukter?????
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 01-01-05 19:31

Hej dabj

Topprodukter er de sagtens men hvorfor skal man betaler 1275 kr for 2½ litre Mille Ultimate 2 når man kan få 3 litre til 864 kr. Hvis man bør tæt på Sverige kan den fås endnu billigere.

There is something rotten in the state of Denmark - and it isn't my Danish.... ok, maybe it is

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-01-05 22:20

->il_papa
Det kan der jo være noget om, men så vælger du også den dyreste der er på markedet.
Hard Racing Xtra fås for 879 kr. pr. 2,5 ltr og er efter min mening fuldt på højde med Ultimate og Basic er endnu billigere.
Det er selvfølgelig også et spørgsmål om tro og næsten alle mennesker baserer deres mening om bundmaling ud fra hvad der står i annoncerne og ikke egen viden.
Hvis du læser beskrivelserne af Hempels bundmalinger, siger de, at alle er uhyre effektive mod begroning---og så er det jeg spørger--hvorfor vælge den dyreste når den billigste er lige så god.
Al deres pjat med fart gennem vandet---uanset hvilken type maling du bruger vil du ikke opnå nogen målbar forskel.
Tja--det var så bare min mening.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 01-01-05 22:49

------
Hvis du læser beskrivelserne af Hempels bundmalinger, siger de, at alle er uhyre effektive mod begroning---og så er det jeg spørger--hvorfor vælge den dyreste når den billigste er lige så god.
-------
Jeg er meget enig. Generelt vil jeg sige at bundmalingspørgsmålet er lidt kompliceret... mere kompliceret end er nødvendig synes jeg. Det hjælpe heller ikke meget inde butikken - man er pegede direkt til den dyreste aka Ultimate 2.

Båden er malet med Mille Dynamic lige nu og jeg ved godt at Ultimate 2 kan males direkt ovenpå. Jeg har overvejet at bruge Hard Racing Xtra men så skal Mille Dynamic fjernes først. Derfor er Hempel Basic måske en alternativ til en fornuftige pris, men kan den males direkt ovenpå Mille Dynamic?

Og der er staidigvæk den stor LeFant

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-01-05 20:13

Jeg bliver dig svar skyldig, jeg arbejder hovedsageligt med maling af stålskibe (flere hundrede m2), men jeg ved at Hempel udgiver en lille bog med udførlig gennemgang af malinger til lystbåde, den er gratis og fås hos de fleste større forhandlere.
Min egen LM 27'er får hvert år en gang Hempel Venyl Antifouling, Tropic, så hvis du kan få forbindelse til een, der arbejder på et værft, kan det måske ordnes med et par kølige af de grønne
Kan du ikke få bogen, kan du jo altid ringe direkte til Hempels Serviceafdeling, hvis du er i tvivl om noget vedrørende deres produkter.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 02-01-05 21:20

Jeg tror du mener 'Den lille søstærke' som er udmærket, specialt i hensyn til den pratisk, f.eks slibning osv. Jen kan sagten anbefaler den til alle.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 15-01-05 19:42

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : il_papa