/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Ændring af port numre
Fra : lars09
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 30-12-04 10:17

Hej!

Jeg sidder her med et program som absolut vil kommunikere på port 8129 (server delen), klient delen får tildelt en tilfældig adresse.

Kan jeg gører noget for at al min trafik kører genenm port 80, da alle andre er lukkede.

Håber der kommer et svar

Kommentar
Fra : alstroem

Dato : 30-12-04 10:24

Umiddelbart er det ikke meget information du giver os at gå efter :)
Der er mange faktorer, som kunne være afgørende for, hvorvidt det kan lade sig gøre.
1. Hvilket program handler det om?
2. Har du adgang til konfiguration af din router (antager, at du ikke har dog)?
3. Hvilket styresystem ligger der på serveren?
4. Er det kun klienten, som har behov for at åbne forbindelse til serveren, eller skal serveren også oprette forbindelse til klienten?

Kommentar
Fra : lars09

Dato : 30-12-04 10:34

programmet her er tale om er Beyondtv, som har en webadmin del, denne del kører på port 8129, så det er vel kun klienten som skal forbinde til serveren, hvorefter serveren sender informationer til klienten på klient porten.

Har ikke adgang til konfig af routeren,
Det er winXP

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-12-04 10:46

Det lyder som disposition til anden side i arbejdstiden. (UHA)
Hvis det er noget du skal bruge i forbindelse med arbejde, så kan jeg ikke se, at der skulle være noget til hindring for, at webadministrator åbner porten for dig!

Accepteret svar
Fra : alstroem

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-04 10:59

Ok, med det du ønsker at gøre, så skal du have fat i et Port Change program.
En mulighed er dette program:
http://www.download.com/cb-PMM-Port-Mapping-Monitoring/3000-2381_4-9477552.html?tag=lst-0-4

Det er trial version, men kan selvfølgelig købes i fuld version.

Godkendelse af svar
Fra : lars09

Dato : 30-12-04 11:42

Tak for svaret alstroem.