/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
arv
Fra : mc.feast
Vist : 2260 gange
100 point
Dato : 29-12-04 17:45

Hvis man står til at arve en sum penge på et tidspunkt, men der er gjort udlæg i en fra både det off. og private, er der nogen måde man kan få arven på ??
Der skyldes mere væk end der arves.Udlæggene er der den dag arven udbetales.
Kan man evnt nægte at modtage en arv, og hvis man kan, hvem tilfalder ens arveandel så ? (jeg har en datter, og 3 søskende)
Jeg har brug for mere end lige et link til familieadvokaten.dk

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 29-12-04 17:54

Man kan nægte at vedgå arv og gæld, og i så fald er det skifteretten der gør boet op og afvikler det. Arvingerne får det eventuelle overskud; men hvis der skyldtes mere væk, end der er aktiver for, skal du nok ikke regne med det.

Hvis det er kontanter det drejer sig om, kan de vel foræres til familien i mens den pågældende stadig er i live, efter gældende regler. Effekter ligeså, hvis ikke det ligefrem er deciderede kostbarheder.
Rudolf

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-12-04 19:13

Kære mc.feast

Som jeg forstår dit spørgsmål, så er du plaget af gæld til såvel private som offentlige.

Hvad mener du helt præcist med: "Udlæggene er der den dag arven udbetales."

Og hvad mener du med: "Står til at arve"? Findes der et testamente, er det bare noget du tror, eller er du i lovens forstand "tvangsarving"

Hvis du er så gælds-plaget som det ser ud til, kan jeg godt forstå at du ikke synes at det er en god ide at kontakte en advokat, (koster jo penge).

Mit endelige svar til dig, vil altså meget afhænge af dine svar på mine spørgsmål. Alt er desværre ikke helt så ligetil.

Kærlig hilsen og Godt Nytår fra Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-12-04 19:15

P.S.: Hvis din gæld er f.eks. 1 mill og du arver ½ mill, vil din samlede gæld blive ½-veret. Og det er vel bedre end et spark i røven? Eller HWA?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-12-04 19:20

Man kan give såkaldt arveafkald, og bestemme at ens arv skal gå videre til ens egne arvinger.
Men ikke hvis vedkommende man skal arve allerede er død.
Men du kan læse mere om det på http://www.retssal.sk/emneindex.php3?vis=n&side=671

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-04 19:23

Ups
http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=671

så skulle det være rigtigt

mvh dova

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 29-12-04 19:28

Dova har til dels ret. Eventuelle kreditorer kan også godt få omstødt et arveafklad, hvis det laves relativt kort før arveladers død. Og alle andre der er interesserede i denne løsning skal huske, at tilbagekaldelse af arveafklad også skal ske inden arveladers død.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-12-04 19:32

Mc.Feast

Som du kan se, er det ret vigtigt for kvaliteten af vore svar at vide om arvelader (den du skal arve) er død eller ej.

Kom nu på banen med nogle svar.

Kommentar
Fra : Svinedrengen

Dato : 29-12-04 20:28

Mc.Feast din løgnhals. Det er jo en søn du har.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-12-04 20:56

Man kunne jo også prøve at få midlerne ud (altså hæve indeståender) og så lægge dem i bankboks - hverken skifteret eller nogen som helst andre end arvingerne har ret til at kende indholdet i boksen...

- det er nok ikke helt efter "bogen" men er en mulighed.....

mvh berpox

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-12-04 21:12

Glem Svinedrengens indlæg. Han er nemlig kun et SVIN. Og et dumt sådant.

Men det ville være rart med nogle svar?

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 29-12-04 21:16

Hvis arvelader er død og du giver afkald på arven vil de øvrige arvinger og ikke dine arvinger, dele dit arvelod (det du skal arv).

Altså: Er den du skal arve død, så modtag arven og bliv lidt mindre gældsplaget. Er den du skal arve ikke død, kan du give arveafkald og din datter skal derefter arve. Men der er jo muligheden for at man fra dine kreditorers side vil forsøge at omstøde dit arveafkald.
Og giver du arveafkald er pengene din datters. Og ikke dine. Og du kan ikke lovligt bruge disse.

Kommentar
Fra : Svinedrengen

Dato : 29-12-04 21:22

Jamen Mr. Byld i røven.

Du skal da bare spille klog (spille, for klog er du ikke) til fordel for Mc.Feast. Det stopper nok, når du finder ud af, at Mc.Feast i virkeligheden er en af dine yndlingsaversioner, som her optræder i en ny forklædning. Han troede ikke på den med Back Orifice. Lidt morsomt ikke??

Og Mc.Feast alias alias alias....han er lige så fyldt med løgn, som en ko med lort.

Så ved du det

Godkendelse af svar
Fra : mc.feast

Dato : 29-12-04 21:27

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Svinedrengen

Dato : 29-12-04 21:33

Det var hurtigt du smuttede Mc.Feast alias ..... Hvem er du forresten ved at tage røven på nu?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-12-04 21:43

Det vidste jeg da godt Hr. Svinehund. Jeg er jo i modsætning til dig ikke hverken født igår eller kravlet ud under en sten. Du kravlede ud i går.

Kommentar
Fra : Svinedrengen

Dato : 29-12-04 21:49

Altså hvor er det dog utroligt hvad en Byld i røven kan vide. Hvor er du dog klog

Kommentar
Fra : mc.feast

Dato : 30-12-04 08:48

Svinedrengen ! Det var en utrolig negativ og ubehagelig indstilling du har. Jeg er ikke så sikker på at min datter vil blive stolt over du mener hun er en dreng.
Jeg smuttede ikke hurtig, jeg tillod mig at lukke spørgsmålet da jeg havde fået et for mig godt svar.
Derudover er jeg helt målløs over dit angreb på mig som jeg finder både urimeligt og dybt krænkende.
Jeg har tilladt at bruge dette forum til at stille spørgsmål og ikke for at blive svinet til.

Kommentar
Fra : Svinedrengen

Dato : 30-12-04 18:26

Du fortsætter med dit løgn. For satan hvor er du usympatisk. Hvad tror du forresten din søn siger til, at du kalder ham for en pige???

Du skal vist ikke snakke om at nogen sviner andre til. Du har med alle dine profiler, og det du har brugt dem til tydeligt vist hvor syg du er i hovedet. Og husk det hedder Back Orifice og ikke Back Office. FJOLS

Du og arne. jacobsen er klokkerent Kandus største pestilenser. Argggghhh

Kommentar
Fra : mc.feast

Dato : 31-12-04 13:06

Du er da vist en person med personlige problemer

Kommentar
Fra : MikkeRABC

Dato : 15-04-16 11:20

hej. jeg faldt bare over dit indlæg. Jeg håber du ser denne besked, Idag kan man godt vælge og sige nej til en arv hvis den person som man skal arve af har en gæld. Jeg fik min information gemme
Citat
http://www.begravelsesguiden.dk

Kommentar
Fra : MikkeRABC

Dato : 15-04-16 11:21

hej. jeg faldt bare over dit indlæg. Jeg håber du ser denne besked, Idag kan man godt vælge og sige nej til en arv hvis den person som man skal arve af har en gæld. Jeg fik min information gemme http://www.begravelsesguiden.dk