/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
lønniveauet i Danmark
Fra : jeanette18
Vist : 593 gange
50 point
Dato : 29-12-04 16:17

Jeg savner "et opslag" hvor man kan slå op og se lønniveauet for samtlige typer jobs som findes i Danmark. Jeg ønsker ikke at surfe 200 sider igennem for at finde enkelte fagområder, men nærmere "en bog" hvori alle oplysninger er tilgængelige.

Ved I om en sådan findes på nettet?

Kommentar
Fra : joker

Dato : 29-12-04 16:25

Hejsa

Jeg tror det er dette du leder efter

http://www.jobindex.dk/cgi/cv/salaryindex.cgi

Med venlig hilsen
Dansk Håndværker Udlejning - BefriMinMobil.dk

Kim Christensen

Kommentar
Fra : birkenfeldt

Dato : 29-12-04 16:27

Hej
du kan på www.dst.dk/TilSalg/doga/ Vaelg_omraade/loen/statistik.aspx - 12k - 28 dec 2004 finde noget lønstatstik. men ellers er det meget fag opdelt. Diverse fagforeninger har deres egen lønstatstik

Kommentar
Fra : mortenfn

Dato : 29-12-04 21:04

Hej

Hvad skal du bruge det til?

Hilsen Morten

Kommentar
Fra : mortenfn

Dato : 29-12-04 21:07

Hej igen

De to links der er givet er - for at sige det milt - noget misvisende, for ikke at sige ubruglige.

Morten

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 29-12-04 22:27

Jeg ønsker egentlig blot at finde ud af hvad det normale lønniveau i dagens Danmark ligger på, da dette også har en hvis indflydelse på valg af uddannelse, men spørgsmålet er hovedsaglig blevet aktuelt fordi vi i familien har taget det op til diskussion. Jeg er interesseret i stort set alle type brancher.
Ja jeg har kikket på linket fra joker og får jo indtryk af at en normal månedsløn for en der bor i Jylland stort set ikke er under 20.000 kr - tværtimod.
Jeg hører til daglig om timelønninger fra 90 kr og op til 120 kr for helt almindelige f.eks. lagerarbejde og butiksarbejde.
Vikarbureauer tilbyder f.eks stjældent over 120 kr i timen osv, næsten uanset jobtype.
Så er der lederjobs til 25.000 kr i måneden, advokat, dyrlæger, læger, ejendomsmæglere, tandlæger - ja hele den del af jobmarkedet som ligger i "Ta` selv" kategorien osv.

Vi diskuterer kun Jylland og Fyn.

Accepteret svar
Fra : mortenfn

Modtaget 50 point
Dato : 29-12-04 23:10

Løn er noget mystisk noget, for lønne afspejler ikke den indsats der ydes!

Jeg søgte lidt på google med "lønstatistik" og fandt den her http://www.sidsoroe.dk/Industri/ind_lonsta101.htm som du ser er der endda store udsving inden for industrierne i en lille kommune som Sorø.

Dansk Arbejdsgiverforening laver nok den mest regulære statistik over løn siden hedder http://www.da.dk se under "nyheder og analyser" og derefter "Statistik-nyt"

I øvrigt er det en skrøne at lønnen er lavere i Jylland end på Sjælland.

Hilsen Morten

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 16-01-05 22:49

I får allesammen tak for indsatsen og svar:)