/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
photoshop pris...
Fra : rudik
Vist : 594 gange
40 point
Dato : 29-12-04 07:06

hvis en almindelig person som mig skal købe photoshop, den nyeste, det er vist photoshop 8 cs..?

hvor meget vil den så koste?
der ikk noget tilbud eller noget?

jeg ved nemlig at ved 3dmax er der forskellige priser, for om det er til firmaer eller studenter tror jeg...

leder bare efter en dansk pris, med et vedlagt link...

//rudik

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-12-04 07:37
Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-12-04 09:15

Hos Zitech er photoshop 8.0 DK WIN annonceret pr Nov 2004 til 9495 kr incl moms,men hvad med at begynde med et nemmere(billigere)til du finder ud af hvad du har brug for.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 29-12-04 09:55

Du kan også prøve at få fat på en lidt ældre version som er UDMÆRKET i LANGT de fleste opgaver for os "hobbyamatører". Ofte ligger mange (grafiske virksomheder) inde med ældre versioner som kan erhverves for et symbolsk beløb (til kaffekassen?)

Jeg har selv fået en licens til en PS 6.0 for en slik i sin tid.

Mvh
Palle jensen

Accepteret svar
Fra : kaypia

Modtaget 40 point
Dato : 29-12-04 11:43

Hvis du - som du skriver - er en almindelig person, vil jeg nok fraråde dig at starte med Adobe PhopShop. Det er uden tvivl kongen over alle billedprogrammer, men det er alt, alt for dyrt og decideret skabt til og bruges i den grafiske brache.
Selv en ret så krævende amtør/semiprof har rigelige muligheder i samme producents langt billigere program "Photoshop Elements 3.0" Det er i øvrigt anmeldt i sidste nr. af Digital Foto, hvor det får meget rosende omtale og en karakter på 9.4. Pris: 775 kr. Det er et utvivlsom et rigtig godt program. Jeg har selv forgængeren (vers. 2.0) og den har nemt kunnet klare mine behov - og de er faktisk ikke så små. Om jeg vil opgradere, er jeg p.t. ikke sikker på. Elements 2.0 kan stadig fåes adskillige steder på nettet til mellem 250 - ca. 400 kr.
Et godt alternativ kunne være Jasc Pain Shop Pro 9, som kan stort set det samme, bare lidt anderledes. Den er lidt dyrere. I DK ligger den på ca. 1100 kr. Jeg har selv den tidligere Paint Shop Pro 8, som jeg er udmærket tilfreds med. Når jeg har dem begge er det simpelthen fordi jeg synes, at de begge er bedst til forskellige ting.
Vers. 8 kan også stadig købes, men ikke så nemt i DK. Hvis du ikke har noget problem med en tysksproget udgave kan den fåes leveret med posten til ca. 450 kr fra www.amazon.de. Men der er utal af mulige leverandører, hvis du laver en Google søgning på begge programnavne. Prøv selvfølgelig også www.edbpriser.dk
mv.h.
kaypia

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-12-04 20:05

Hej Kaypia jeg har faktisk linket til begge programmer du nævner på EDBpriser.dk tidligere.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 29-12-04 20:25

jeg har ikke rigtig tænkt på paintshop pro.

Men hvad kan det? altså, er der er en demo?

men findes der nogle tuturials / guides (danske)

til Jasc Pain Shop Pro 9 og PaintShop Pro ?

//rudik

ps. hvis der er noget der er dyrt, så skulle det da lige være 3dmax (ved godt at det er et prof 3d program)

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-12-04 20:39

Hvad med om du selv trykkede på knappen www.google.dk og søgte hvad du ønsker

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 29-12-04 21:40

jo da. enlig :D

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 29-12-04 21:41

Tak for svaret kaypia.

flot beskrevet.