/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Kørsel til og fra
Fra : LoneS
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 28-12-04 17:13

Hejsa alle sammen
kunne godt tænke mig og høre hvad i gør hvis f.eks skal en tur i byen
eller biograften eller sådan noget i den stil hvis ikke kan tage en bus
Jeg har en datter som sidder i kørestol og er lam fra navlen og ned og hvis hun f.eks vil en tur en ned i byen og kigge må hun tage bussen og de er ikke særlige hjælpe som lige her i Fredericia til at hjælpe hende
jeg som Mor kunne jo tage med og hjælpe hende
men det er jo ikke aldtid det er lige sjovt at have sin mor med på slæp
i mandag tog hun bussen ned og hun var helt ødelagt da hun kom hjælp fordi at hun hade fået så mange uskæld af bus chauføren fordi han skulle hjælpe hende med at slå rampen ned.
Jeg må også indrømme jeg ringet til VAT og brokket mig
men næste gang hun vil af sted så tør hun jo ikke tage busen
hun har jo haft en dårlige oplevelse
Hvad gør i
glæder mig og høre fra jer
P.S godt nytår

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 28-12-04 17:20

Hej.
Har i ikke handicapkørsel. Mange amter har en sådan ordning. Hun kan vel også komme med i en ledsageordning, så hun ikke er afhængig af dig. Prøv at kontakte hendes sagsbehandler. Ledsageordningen hører under servicelovens § 78. Handicapkørsel skal også gå gennem sagsbehandler. Held og lykke.
Torben

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 28-12-04 17:28

Hej Bauchmann
jo jeg tror at der er handicapkørsel kørsel til dem som er over 18 år her i Fredericia
Men Maja er under 18 år
Det med en personlig hjælpe har jeg søgt til hende men det tager jo 100 år om at få sådan en

HilsenLone

Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 110 point
Dato : 28-12-04 17:37

Det med alderen er ikke en undskyldning for ikke at kunne komme med i ordningen. Jeg vil dog sige, at det dækker ikke kørsel i forbindelse med lægebesø o.lign. Kontakt sagsbehandleren og læg pres på, for hun har også behov for at komme ud blandt andre. Med ledsager har intet med personlig hjælper at gøre. Jeg har det selv, og ledsagerens opgave er, at hjælpe på bytur, biograf o.lign. Vedkommende må ikke hjælpe med personlige ting i hjemmet, men kun under ledsagelsen. Det med tiden det tager, er forskelligt fra kommune til kommune, men prøv.
Torben

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 28-12-04 17:54

Hej Torben
Tak dit svar
Efter du måske er lidt kloger en jeg så vil jeg godt høre din mening om dette
Vi har fået sat en handicap bolige til råde af kommunen på grund af maja handicap
men den er en peber husleje vi giver næsen 7700 kr om månden så er vi beretter til bolige tilskud men fordi jeg har gået hjemme så længe på grund af maja bliver vi sat ned i bolige tilskud med par tusind kr i månden
så er det jeg spørger tror du det er lovligt at de gør sådan noget

Kommentar
Fra : asim2

Dato : 28-12-04 18:05

måske du kan få lidt hjælp her det er da et forsøg værd http://www.handicap-portalen.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=140

Kommentar
Fra : asim2

Dato : 28-12-04 18:07
Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 28-12-04 18:09

Hej igen
Som jeg forstår dig, så bor i under samme tag. Er det rigtigt, så må jeg bedrøve dig med det er rigtigt. Begge jeres indkomster ligger til grund for beregningen. Har jeg misforstået, så skriv igen.
Torben

PS. Pensionister bliver ramt hårdt, hvis man bor 2 sammen.

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 28-12-04 18:13

Tak for svaret bauchmann.
         Tak Torben for dit svar

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 28-12-04 18:20

Selv tak. Jeg ønsker dig alt held, men lov mig, giv ikke op.
Torben

Kommentar
Fra : mango

Dato : 29-12-04 01:18

Jeg ved ikke helt om det kan lade sig gøre nu om dage..men da jeg selv var ung og under 18 år, kunne jeg få et vist beløb om måneden i taxapenge..det ligger godt nok helt tilbage i 1980, men muligheden foreligger!

Men under alle omstændigheder synes jeg bestemt at i skal tage en snak med jeres sagsbehandler og få undersøgt hvilke muligheder i har for støtte til transport i.f.m. din datters sociale liv.

Er det en paraplegi? Er i medlem af RYK ?
Ellers kig her: www.ryk.dk

med venlig hilsen
mango