/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Saltpeter hvor?
Fra : jonassr
Vist : 6195 gange
50 point
Dato : 28-12-04 17:12

Hejsa hvor kan man købe saltpeter ?Jeg kommer fra Odense og helst andre steder end matas.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-04 17:14

Bomber og granater.
Spørg politiet.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 28-12-04 17:14

Nå skal man i gang med hjemmegjort krudt ??. Spørg efter køkken salpeter.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 28-12-04 17:16

Tak for svaret teli det kan jeg bruge til ca ingen ting.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-04 17:17

Håber du har to hænder den 1. januar.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-12-04 17:18

Hjerneskaden kan vi ikke gøre noget ved,
det er for sent.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 28-12-04 17:27

Køkkensalpeter i dvs. Supermarkeder. Ellers hos materialisten

Salpeter kan også benyttes til fredelige formål, madlavning og sådan.

MV.
Peter Jesnen

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 28-12-04 17:39

Prøv apoteket

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 28-12-04 17:47

Prøv med søgning på krak. Kemikalier. Nu skal du bare vide om det er til fødevare eller gødning. Vær præcis med dine kemikalier; er det KNO3, Ca(no3)2, NaNO3 De bruges lidt forskelligt, og har forskellige egenskaber.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-04 19:39

Du vil ikke kunne nå at købe salpeter inden nytår.
Men du kan evt. kontakte Bie & Berntsen eller lign kemikalie forhandler, men de er dyre i forhold til Matas, hvis du kun skal bruge 50gr, men du kan nok få 1kg til ca. 250,- kr. men ikke inden nytår.

P.S. du skal være over 18 år, for at købe salpeter.

Nu skal jeg ikke blande mig i hvad du skal bruge salpeter til, men hvis det evt. skulle være til kanonslag så vil jeg foreslå dig en noget anden opskrift end, den traditionelle opskrift, da alm. sortkrudt ikke giver det bedste brag.

Men skal du lave sortkrudt, så lav det i en våd blanding, da en alm. tørblanding giver en for langsom forbrænding.

Jeg vil ikke levere opskrifter til dig her, dem må du selv finde.....

Kommentar
Fra : Ole

Dato : 28-12-04 20:57

Du kan købe køkkensalpeter i Kødbyen, men de lukker hverdage omkring Kl 14.00

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 05-01-05 10:55

Tak for dit feedback "jonassr" nu er nytåret ovre, så er det nok interessant mere.
Men der er faktisk nogle mennesker som har brugt tid på at svare dit inlæg. !!!!!!

Luk dit indlæg

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 11-01-05 18:37

Selv om nytår er slut vil jeg meget gerne købe det..

Godkendelse af svar
Fra : jonassr

Dato : 11-01-05 18:38

Tak for svaret thulin. Og undskyld jeg ikke lige giver point så hurtigt, men jeg er ikke på nettet så tit.