/ Forside/ Teknologi / Udvikling / DHTML / Spørgsmål
10  sandy 36
Online spørgeskema
Fra : anithus
Vist : 1889 gange
100 point
Dato : 28-12-04 16:51

Min veninde og jeg har lige startet virksomhed, og er igang med at få færdiglavet en webbutik. Vi vil gerne have et spørgeskema til at "poppe op" på startsiden her i starten, eller evt en box hvor man spørger om kunden har lyst til at svare på nogle spørgsmål. Hvordan laver man det? Og er der nogen som kan hjælpe med en kode til en "form" som vi kan bruge til et spørgeskema, eller som evt kan hjælpe med at lave spørgeskemaet? - Det indeholder 15 spørgsmål.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 28-12-04 16:56

Jeg ved det ikke... Men hvad er det for en butik? Er bare nysgerrig...

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 28-12-04 20:46

Det er et uheldigt sted at lægge et spørgeskema ind. Startsiden skal være en pressentation af dit firma, uden alt for mange dikkedare. Den skal komme hurtigt og virke lokkende til at klikke videre på de links du måtte have til diverse emner.
Vi er mange der flygter skrigende når man på en startside bliver bombaderet med pop-up og banner reklamer, og man sletter en sådan side fra sine fortrukne.
Det skal gøres meget mere psykologisk, være indbydende og forførende.
Hvordan er dine egne surfvaner, når du ser dig omkring på nettet???

Du skal lave en FORM hvor du laver dine spørgsmål, evt. med en del forud bestemte svarmuligheder. - Så skal du have adgang til en CGI server, som kan omsætte din FORM til et let læseligt svar, som du vil modtage som mail.

Jeg er webmaster på en hjemmeside, hvor jeg har to spørgeskemaer, som du kan se kildeteksten på.
Se ind på http://www.tour-de-holmegaard.dk/ og se i menuerne "On-line tilmelding" og "Spørgeskema". Måske kan du også bruge en søgefunktion, til at finde de emner i handler med, så se også "Stikordssøgning".
Hvis du mangler materiale til det, så kontakt mig via "Webmaster" på siden.

Kommentar
Fra : anithus

Dato : 20-01-05 22:36

Det er en butik med babytøj og accessories.
Jeg har fundet et spørgeskema som ligger på forsiden indtil butikken åbner, i kan se det her www.filabel-baby.dk

Godkendelse af svar
Fra : anithus

Dato : 20-01-05 22:39

Tak for svaret severino.