/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kalender i Excel
Fra : Sniper12
Vist : 1401 gange
50 point
Dato : 28-12-04 14:26

Kan man lave en kalender i excel som viser mdr,ugedag,dato og ugenr.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-04 15:22

Ja det kan du godt................du skal bare "lære" excel at regne.
celle> A1 = man >enter >marker a1 og træk med det sorte kryds hen til G1
stå i B2 og skriv =sum(A2+1) enter
marker A2 og træk med krydset hen til G2
Stå i A3 og skriv =sum(G2+1)
marker B2 - G2 og træk en cellerække ned
marker A3 - G3 og tæk 3 celler ned
Nu har du selve beregningsområdet som du kan kopiere og tilpasse
ved at slette tallene istarten og resten retter sig til

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 28-12-04 19:42

Det ligner en flot forklaring, men jeg kan ikke få det til at virker. Måske mig der er lidt dum til det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-12-04 13:20

Excel kan godt drille lidt.
Prøv at skrive Mandag i celle A1 og tryk enter.
marker A1 og træk i det sorte kryds ned i højre hjørne af cellen
nu skulle den selv lave Tirsdag Onsdag osv når du trækker til højre.
prøv lige det først.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 29-12-04 22:23

Jeg kan godt få den til at lave ugedagene, men så stopper det også.

Kan du ikke lave det som en fil og sende den til michaelsh@tele2adsl.dk

Håber du gider hjælpe lidt mere

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 30-12-04 17:04

Den er sendt.

Godkendelse af svar
Fra : Sniper12

Dato : 30-12-04 21:00

Okay mange tak fordi du gad hjælpe..Godt nytår

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-04 21:07

Selv tak - men bare spørg hvis du ikke kan få den til at virke ordentligt.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 30-12-04 21:45

Det gør jeg så hehe

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 24-02-05 11:51

Hej sniper12

vil du have knap, der viser ethvert år, du måtte angive ?