/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus,hvordan fjernes den??
Fra : Keldd
Vist : 330 gange
100 point
Dato : 27-12-04 21:49

Virus
Trojan horse Dropper. Bridge. A
is found in file
C:\System Volume Information\_restore-{42CD5EE3-A310-4CA6-BB6F-2070C679350A}\RP24\A0007403.exe

To remove this virus,please run AVG for Windows
AVG fangede 2 Dropper Bridge.A i morges,men den ene kan den åbenbart ikke fjerne,den har poppet op flere gange med den besked,som jeg har skrevet her.
Jeg har selvfølgelig prøvet flere gange ,men AVG kan ikke fjerne den.
Hvad gør jeg??Computeren er ca.14 dage gl.Og i de 5 foregående år har jeg ikke haft problemer, som AVG ikke har kunnet klare.
Skal jeg stritte den i havnen,eller er der en venlig Kandu'er der har løsningen.
Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 27-12-04 21:52

Hejsa

Først går du ind i dine mappeinstillinger-find den i dit kontrolpanel-og klikker på fanen vis
Her fjerner du fluebenet fra
Skjul beskyttet operationsfiler
Skjul filtypenavne fra kendte filtyper
Og sætter et flueben i – vis skjulte filer og mapper

Så højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-gå i fanen systemgendannelse-og deaktiver systemgendannelse på alle drev (sæt et flueben)

Så henter du denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Så genstarter du i fejlsikret tilstand(klik gentagne gange på f8)
Når den er startet op i fejlsikret tilstand-så køre du lige en tur med den scanner som du har hentet- Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Når den er færdig genstarter du normalt-aktiver din systemgendannelse og sæt dine mappeinstillinger tilbage igen.

Du kan også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til opsætning:
http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

Når overstående er gjort,skal der lige ryddes op.

Klik på start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-og her vælger du diskoprydnng.
Så åbner du dine browser-gå op i fanen funktioner-vælg internindstillinger-her klikker du på slet cookies-slet filer-og ryd oversigten.
Så går du om i din stifinder og finder mappen temp-og rydder de filer som ligger der
Både under c:windows
Og document and setting-din bruger navn-og lokale indstillinger

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-04 22:36

Du behøver da ikke hente en ny antivirusscanner! Du skal bare slå systemgendannelse fra som Brian siger først i sin kommentar! Genstart og kør en fuld systemscan med AVG. Grunden til den ikke kan fjerne virus i system restore mappen er at denne mappe er en dynamisk systemmappe, som windows bruger! Hvis du slår systemgendanelse fra og genstarter er mappen ikke aktiv længere! Når virus er fjernet slår du systemgendannelse til igen!

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 27-12-04 23:30

Tak for svaret briani:
Jo jeg gjorde som du skrev,og så fik jeg den væk.
tedd:
Jeg har printet ud hvad du skriver,så har jeg det liggende til næste gang der er sjov i gaden.
Hilsen Keldd.