/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
bærbar trådløs + kabel net
Fra : Valter
Vist : 383 gange
120 point
Dato : 26-12-04 15:22

Jeg har fået en bærbar og den kører godt på min linksys router sammen med de andre tre pcer, men så er jeg afhængig af min kabellængde og den er ikke lang nok til at jeg kan sidde i stuen med den bærbare.
Nu vil jeg jo ikke gerne skifte det hele ud, men kunne tænke mig et trådløs netkort til den bærbare og så evt sætte en modtager på den kabelindgang der er i routeren, kan det lade sig gøre og hvordan?

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 130 point
Dato : 26-12-04 15:59

Du skal bruge Trådløs Router

se her

http://www.danbit.dk/produkter/2206.phtml

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-12-04 18:04

Hejsa

du skal til dette formål bruge et access point som kobles til din router
og så et trådæløst netkort som du sætter i pcmsia udgangen på den bærbare.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-12-04 18:06

ups
sætternissen var lige på spil
trådæløst = trådløst

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-12-04 19:15

Som udgangspunkt skal du gøre som "dk" skriver. Jeg vil anbefale at du vælger et Access Point af samme mærke, som din router, det vil nok gøre det lidt nemmere at sætte det hele op. - Måske kan du få et godt tilbud på en kombineret løsning.
Jeg ville dog nok vælge at købe en ny router med indbygget Access Point, og så evt. bruge den anden router som et mellemled i en forskudt fordeling. Så skal du kun bruge et enkelt kabel til den forskudte fordeling.

Kommentar
Fra : Valter

Dato : 27-01-05 22:51

Hej igen og tak for gode svar, jeg har været syg derfor svarer jeg først nu.
Tak

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-10-05 11:27

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Godkendelse af svar
Fra : Valter

Dato : 20-10-05 12:30

Tak for svaret rpje.