/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Dele tele2adsl forbindelse
Fra : Sniper12
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 25-12-04 12:52

Jeg er lige ved at lave en pc (win 98) jeg har sat den til min switch. hvor der også sidder en pc med xp installeret. Jeg har fast IP, problemet er jeg ikke kan få dem begge to til at være på nettet på samme tid.

De kan godt logge på begge 2, men kun hvis den ene er slukket når den anden starter op, og så kan den anden ikke komme på bagefter, er det fordi jeg har fast IP ?

Forsat god jul til alle.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 110 point
Dato : 25-12-04 12:57

Hvis du har fast IP-adresse så er der kun plads til 1 maskine.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 25-12-04 12:59

ja jeg tænkte det nok.. sådan noget pis, jeg ringer ind og siger jeg vil have 2 ip igen..

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-12-04 12:59

Du skal have 1 adresse pr. PC

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 25-12-04 13:05

Du skal have en dchp node "rooter" som automatisk kan generere indiviuelle ip adresser til dine pC'er såfremt der er mere end 1 på din net forbindelse og dette kan en switch ikke gøre.
En router har denne mulighed, eller du skal aftale at der skal være mere end 1 dynamiske/statiske adresser til rådihed på din io linimie

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-12-04 13:06

En bedre løsning vil måske være at anskaffe en router.
Den bruger din faste ip ud i verden og giver dig et internt net i huset på 255 adresser.
Du får så samtidig nogle firewall faciliteter.
En router i dag er ikke så dyr, så ...
Hilsen myg

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 25-12-04 13:39

Jeg har ringet til tele2adsl og de laver min forbindelse om til 2 dynaminske iper, deeet tager bare 48 timer før det virker, men jeg kan jo heller få fat i en router i dag. så jeg må bare vente lidt.

Jeg giver jakjoe de point for hans svar.

Godkendelse af svar
Fra : Sniper12

Dato : 25-12-04 13:41

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-12-04 13:49

Jeg siger tak

mvh
jakjoe