/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Marsvineracer??
Fra : MekanikerQ
Vist : 2547 gange
150 point
Dato : 22-12-04 17:06

Har efterhånden erfaret at der findes utrolig mange forskellige racer, men hvad er forskellen??
Uførlig beskrivelse efterlyses!!

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 160 point
Dato : 22-12-04 17:36
Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-12-04 17:54

For det første er der størrelsen.
Der findes en race der hedder Cuimarsvin der er dobbelt så store som de almindelige.
Derudover er det mest farver og pels der adskiller dem. De er llesammen fremvlet ud fra de vilde fritlevende i Sydamerika.
Forskellen er den samme, som hvis du f.eks. skelner mellem forskellige katteracer. Mange af dem kan du heller ikke umiddelbart se forskel på udover at nogen evt. er langhåret og at farverne er forskellige.
Og der bliver avlet med stamtavler på marsvin nøjagtig som med hunde og katte.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : MekanikerQ

Dato : 23-12-04 14:51

Tak for svaret Birgitta.Alletiders side du fandt til mig! Tak for det!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-12-04 15:19

Tak for accepten af mit svar, god fornøjelse, og god jul

Kommentar
Fra : MekanikerQ

Dato : 23-12-04 16:14

Tak i lige måde!