/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Creative sound card
Fra : Nooben
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 21-12-04 23:43

God aften.
Har fået en gammel PC med et creative sound card, nu har jeg bare et problem med at finde drivers til det. på Creatives side kan jeg ikke finde noget der dur, så jeg vil lige høre om der er nogen som har nogle forslag til hvad der vil virke?
ifølge EVEREST er kortet : "Creative SB PCI128 (Ensoniq ES5880) Sound Card.
på forhånd tak

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-12-04 23:44

Hvilket styresystem?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-12-04 23:48

Hejsa

her er en del link til dit lydkort

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Creative+SB+PCI128+%22driver%22&meta=

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 21-12-04 23:50

nå ja, glemte det lige i farten, ME

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-12-04 23:53

er det onboard?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-04 00:03

Hejsa igen

Prøv denne her

http://www.nodevice.com/SOUND/Creative-Labs/29570.html

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-12-04 00:08

Hvad med at lige vente til manden svarer, Brian i stedet for at fyre en masse link af?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-12-04 00:09

Har et gigabyte motherboard med onboard 5880 lydkort! Det kan være du kan bruge driverne til det forøvrigt?
http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_GA-7DX.htm

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-04 00:12

Hejsa Tedd

Manden mangler en driver til Creative SB PCI128 der skal bruges til me

og her er der netop en driver til det omtalte lydkort

http://www.nodevice.com/SOUND/Creative-Labs/29570.html

Det første links lage jeg da manden så selv kunne gå ind og finde en driver til den der passede til styresystemet.

Så hvad er proplemet Tedd
Er du lidt gnaven idag

Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-12-04 00:16

Han skriver jo netop han ikke kan finde noget på Creatives side!

Nej jeg er ikke gnaven men støj irriterer mig!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-12-04 00:20

Desuden kender jeg til problemet med 5880 drivere. Creative overtog ensoniq på et tidspunkt og der har været masser af problemer med at finde de rigtige driver til ensoniq/creative lydkort lige siden!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-12-04 00:24

Nu er det jo heller ikke Creatives side! jeg henviser til på mit links vel

Mvh og godnatter når den tid kommer

Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-12-04 00:30

nej men der er mindst 5 forskellige versioner af pci128 så man skal jo lige vide hvilken version det er, ikk??

Godnat

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 22-12-04 00:34

Hej Brian. Prøvede linket og får filen pakket ud, men når jeg forsøger at køre steuppen siger denat den er "unable to detect the full set of files required for the sound blaster..." og ber mig derpå være sikker på jeg har downloade alle filerne??? derefter exieter den setuppen. nogle forslag? men ellers takker for den hurtig respons fra alle

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-12-04 00:39

Ja er det et onboard lydkort! Så burde du kunne hente driveren på motherboardets hjemmeside! Har du prøvet det gigabytelink jeg henviste til?

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 22-12-04 00:44

hej Tedd, downloading as we speak :)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-12-04 10:01

www.Creative.com
Du har valgt Sound Blaster® PCI 128 Windows Millennium.
The following files are available for your Sound Blaster® PCI 128 running under Windows Millennium:

det ligger her http://dk.europe.creative.com/support/downloads/download.asp

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 22-12-04 15:04

Hej rotw. har været der inden, det eneste den siger mig er "at der ikke er nogle nye opdateringer"

@ tedd har forsøgt med dit link, den lydkort driver jeg fik der, var den samme som den brian havde forsøgt med.
Nu tænker jeg at det måske kan være at det er nogle lyd instillinger det er galt med (det ser jo ud til at at vi nu har forsøgt med den rigtige driver et par gange) er der et bestemt sted i windows ME jeg skal ind og kigge lidt på ?)

Godkendelse af svar
Fra : Nooben

Dato : 05-03-05 13:19

Tak for svaret briani.