/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
adsl ?hvor uden en telefon 200 point
Fra : babee
Vist : 797 gange
200 point
Dato : 21-12-04 15:22

hejsa hvor kan man få en internet forbindelse uden af have en fast telefon ud over stofanet?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 21-12-04 15:31

struer.net
mener også cubercity

ole

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-12-04 15:32

NASA tilbyder også. ombord på rumfærgen samt ISS

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 21-12-04 15:33

Såfremt du vil have en ADSL fastnet forbindelse og ikke er i besiddelse af en fastnet "analog" telefon så taler vi om en bæreledning som koster ca kr150 mdr.
Sonofon udbyder sådant for at kunne byde på en komplet løsning, desværre har vi så TDC direkte inde på livet.
Det er klart at TDC generelt er uomgåelig, men det vil så være en fordel at anvende en udbyder som giver en fornuftig barriere til TDC så som feks TELE2 i tilfælde af tekniske/fakturelle problemer.

Mig sur på TDC, jeps!

Accepteret svar
Fra : granslam

Modtaget 210 point
Dato : 21-12-04 15:36

cybercity tilbyder det hvis du ligger i nærheden af en central
prøv at hør tlf 33983398
mvh Granslam

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 21-12-04 15:37

Hold nu op... der er kun én tilllandt udbyder på den løsning... det er Cybercity, der har gennem retsag fået aftale i hus med TDC til at holde kobberet åbent, selv om abonnementet er opsagt til telefonen.
Bare bestil før du afmelder telefonen, da du ellers kommer til at betale for en tekniker til at åbne linjen igen!

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 21-12-04 15:39

lau_cph

sorry Struer.net kan også lave det det er ihvertfald hvar jeg har og det virker fint

www.struer.net

men det er lidt goegrafisk begrænset
midtjylland

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 21-12-04 15:43

kører det så også over telefonlinjen eller der det bredbånd med seperat netværk?

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 21-12-04 15:44

det køre over min telefonlinie som jeg ikke har abb til ved nogen og ikke betaler til overhovedt

Kommentar
Fra : babee

Dato : 21-12-04 16:17

det er fordi jeg er træt af tdc jeg betaler 367 +60 kr i abb. og taler for 65 kr det er jo tåbeligt
og for internet betaler jeg 1077 kr for 3 mdr

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-04 16:34

I bla. Holbæk har NVE en ordning med internet, hvor man ikke behøver fastnet tlf. Jeg ved de vil køre ordningen i andre byer også, på sigt, så prøv at ringe til dem og hør hvorlangt de er nået med planerne.

// Toupie

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-04 18:49

prøv at kigge hos www.tiscali.dk - jeg ved med sikkerhed at de ikke kræver man har fastnet telefon - det er godt nok tdc der lægger kabler til - men det betaler de for - så der kan det lade sig gøre ;.)

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 22-12-04 19:45

Tak for svaret granslam.