/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
MIXIT KONTANT
Fra : dhmoelsted
Vist : 1124 gange
100 point
Dato : 20-12-04 19:26

Jeg har lige været i Gambia, der kunne jeg ikke ringe fra ej heller ikke modtage, da vi mellemlandede på tenerife heller ikke, på deres hjemmeside står der man kan ringe i udlandet er der en derude der kender reglerne det er svært at komme i kontakt med dem nok fordi det er et lavprisprodukt
M.V.H.
Hans

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 20-12-04 20:16

jeg var i tyrkiet i sommers og der var der ingen problemer med mixit.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-12-04 22:16

Her er lidt fra den aftale du har accepteret ved oprettelsen (TDC Mobil - Mixit Kontant):
Citat
. Anvendelsesmuligheder for forudbetalte kort

Forudbetalte kort kan benyttes til opkald fra Danmark og visse steder i udlandet via udenlandske mobiloperatørers net, jf. pkt. 3 om roaming.

Forudbetalte kort kan ikke anvendes til opkald ved brug af frit operatørvalg, opkald til TDC Kortet og TDC Direkte samt lignende tjenester.

Forudbetalte kort kan kun viderestilles til Mobilsvar. Under kundens ophold i udlandet vil viderestilling til Mobilsvar dog alene kunne finde sted, hvis kunden har indstillet terminalen til ubetinget viderestilling eller viderestilling ved slukket.

Forudbetalte kort kan benyttes af enhver, der er i besiddelse af det forudbetalte kort (SIM-kortet), og som kender PIN-koden. Saldooplysninger via telefonnummer 40 45 45 45 gives til enhver, der søger disse ved opkald via det forudbetalte kort. Samtalespecifikationer udleveres alene på baggrund af kundens skriftlige klage med oplysning om SIM-kortets ICC-nummer, og alene hvis kunden senest samtidig lader sig registrere hos TDC Mobil.

3. Roaming

Forudbetalte kort kan benyttes visse steder i udlandet via udenlandske mobiludbyderes net (roaming), hvis TDC Mobil har indgået aftale om roaming via forudbetalte kort med udbyderne af disse udenlandske net. Det er dog alene muligt at foretage opkald internt i det land, kunden opholder sig i, samt til Danmark. Oplysning om, hvilke udenlandske mobilnet kunden kan benytte, kan fås ved henvendelse til TDC Mobil.

TDC Mobil afbryder uden forudgående varsel igangværende samtaler under ophold i udlandet, når den forudbetalte samtaletid er opbrugt.

TDC Mobil spærrer endvidere for udgående kald, hvis saldoen på kontoen er lavere end minutprisen for det kald, som kunden agter at foretage. Det samme gør sig gældende ved modtagelse af indgående kald.

For afsendelse af SMSsms/MMS under ophold i udlandet kræves, at saldoen på det forudbetalte kort udgør minimum 35 kr. Det kan dog forekomme, at saldoen er mindre end 35 kr. før spærring for afsendelse af SMSsms/MMS finder sted.

Der kan ikke foretages opkald til det forudbetalte kort efter udløbet af den forudbetalte samtaletid, jf. pkt. 8.

Betaling for brug af udenlandske mobiludbyders net (roaming-afgifter) sker ved nedskrivning af kundens saldo på det forudbetalte kort.

TDC Mobil er uden ansvar for dækning, kvalitet, sikkerhed og udbud af tjenester m.v. i udenlandske mobilnet. TDC Mobil er herunder heller ikke ansvarlig for eventuelle fejlregistreringer i det udenlandske net. Endvidere har TDC Mobil ikke ansvar for udenlandske udbyderes brug af kundedata, jf. pkt. 8 i abonnementsvilkår for TDC Mobils mobiltjeneste.

Kunden kan ved henvendelse til TDC Mobil fravælge muligheden for roaming.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 22-12-04 16:06

Hej tiemaster / bjarneD, jeg er blevet klogere siden jeg stillede mit spørgsmål, det er en teknisk fejl fra TDC side mixit skal ved samtale fra udlandet automatisk koble sig på en liste det er ikke sket ,hvorfor vi ikke kunne bruge den fra tenerife ,afrika er lukket for mixit ,som en komp. modtager vi 250 sms og 30 min taletid, så blev vi så kloge ,og skifte opratør eller håbe den virker næste gang.
Jeg takker for jeres hjælp men kan vel ikke dele point ? så glædelig jul
MVH Hans