/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
lejestøj i Golf2 med nye lejer?
Fra : maly01
Vist : 973 gange
200 point
Dato : 19-12-04 16:09

Min bil larmer. Det lyder som et slidt leje. Lyden forsvinder når man drejer til højre. Problemet er bare at lyden ikke er forsvundet, selvom jeg nu har skiftet både højre forhjulsleje, højre trækaksel og til sidst også højre baghjulsleje!!!??? Hva dælen er der galt med tøsen.
PS. har også prøvet at bytte om på hjulene for at se om det var dem. intet resultat. Og de er ikke slidt hæl-tå, grove vinterdæk eller noget lignende...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-12-04 16:17

Har du tjekket, at dine bremseklodser ikke går ind og rører ved en skive.
Eller om der sidder et eller andet som dit hjul kan røre ved når du kører ligeud.

Men prøv også at tjekke alle lejerne igen, også i venstre side, nogen gange kan det være svært at lokalisere lyden.
Hæv hjørnerne på bilen et efter et, og rok med hjulet. Hvis det sidder løst, så prøv at få en til at bremse samtidig med du rokker. Hvis det så ikke rokker mens der bremses, er lejet defekt.

mvh dova

Kommentar
Fra : maly01

Dato : 19-12-04 16:27

Forreste skiver og klodser er 4 dage gamle, og monteret efter alle kunstens regler. Der er ikke slup i lejerne i venstre side, og heller ikke i højre.
Har haft bilen på lift, og den er gennemgået af en udlært mekaniker, uden at finde fejlen selvom det var det eneste han kiggede efter....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-12-04 17:15

Du må se til at ikke anker pladen ligger indtil bremseskiven. Der er det mannge der har dummet sig med at skifte lejer.
alimak

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-12-04 18:23

Er den forhjulstrukket? Transmissionen til forhjulene kommer da nemmere til at larme end lejerne+ Hvad så med baghjulene?, er sikker på lyden også kommer fra baghjulene.
jeg har kørt bil i et lille hundrede år og aldrig haft brug for at justere eller skifte hjullejer. Jeg kører Skoda, men det er da en slags bil Har jeg baare været heldig?

Kommentar
Fra : maly01

Dato : 19-12-04 18:38

ankerpladen er det ikke.
så ville lyden jo også være der når bilen er på lift. Men det er den ikke!!!
Valde: Jeps. En peugeot 306 er forhjulstrukket, og et hjulleje er en almindelig sliddel, hvilket da også ses ved at den er almindelig lagervare hos alle reservedelsforhandlere. Har for øvrigt fået en anden Golf 2 kasseret til syn pga. et støjende forhjulsleje.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-12-04 19:35

ok! Jeg har kørt 1250000 km ca uden det problem, Heldigt asen,