/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
kopiere ps1 spil til pc
Fra : freddiemercury
Vist : 506 gange
100 point
Dato : 19-12-04 08:48

hej jeg har lige fået et nyt ps1 spil som jeg gerne vil lave en kopi af og have liggende på pc'eren
altså en fil - kan man det ? og så senere brænde på en cd skive

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-12-04 09:16

det er nemmere at ligge den direkte over på en skive.

Det optimale program til det er
http://www.clonecd.net/

om man kan clone til harddisk kan jeg ikke huske, men det er et top prog.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 19-12-04 09:41

ja det er nemmere, men jeg vil nu gerne have den liggende som en fil
for en sikkerhedsskyld kan det da ikke lade sig gøre

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-12-04 09:50
Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 19-12-04 09:50

du kan da lave en iso fil af den i neroburn og det er da 1 fil som du senere kan brænde ud
iso fil = cd image

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 19-12-04 13:28

Trolden...'s forslag med CloneCD vil nu også være mit forslag. Du vælger blot at læse til harddisk-image. Så kan du brænde det ud når det passer dig.
Nero laver ikke altid perfekte 1:1 kopier. I hvertfald vil du så være nødsaget til at lave en testbrænding først.