/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Næsten ingen lyd på subwoofer (?)
Fra : peterbunch
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 19-12-04 01:02

Hey!

Jeg har et problem med min subwoofer. Det drejer sig om subwooferen som hører med til surround systemet Sony SA-VE705 (Pascal Speakers).

Problemet er, at jeg næsten ikke kan få sub'en til at sige noget, også selvom der er skruet op på den. Jeg kører systemet gennem en Denon AVR-1804 og jeg bruger et Profigold subwooferkabel.

Er der nogen som ved hvad kunne være galt, eller ved hvorfor sub'en næsten ikke siger noget? På forhånd tak!

Mvh. Peter

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-12-04 01:42

Hvis du har en almindelig højtaler, da prøv at koble den på kablet for at se om den siger noget, Hvis den siger noget da har Subwooferen et problem, Hvis ikke da prøv med et kort kabel mellem forstærker og alm. Højtaler hvis den siger noget er det kablet hvis ikke er det forstærkeren der har et problem.

Alm. Fejlfinding

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-12-04 11:31

En subwoofer som sådan "siger" egentlig ikke rigtig noget. Det skulle gerne være ren sub-bas, dvs bulder brag og rumleri.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-12-04 11:38

Er sub'ben aktiv eller passiv?

Kommentar
Fra : peterbunch

Dato : 19-12-04 22:16

Ved godt at sub'en ikke skal "sige" noget. Men jeg kan slet ikke få dens bas-level op på det niveau som jeg ved den burde kunne "spille" eller rettere sagt buldre... På følgende side kan man læse lidt om den:
http://www.uk-online-shopping-directory.co.uk/Directory/Consumer_Electronics/Audio_Accessories/Sony_SAVE705___Pascal_Speaker_Package.html

Og det er en aktiv subwoofer.

Og ja, der er tændt for den, og den er aktiveret på min receiver, så jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig. Synes selv det er ret mystisk.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-12-04 16:46

Nu er det vel ikke så simpelt at den drives af en udgang, via en indbygget spændingsdeler - altså at signalet skal være meget kraftigere for at kunne drive den?

Kan du "brumme" den ved at røre på indgangen?