/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gemme gendannelsespunkt på CD Win XP
Fra : Brassovitski
Vist : 553 gange
150 point
Dato : 17-12-04 12:57

Hej
Er der nogen der ved hvordan man kan gemme et gendannelsespunkt på cd, og så senere indlæse det igen?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 17-12-04 14:28

Lav en ghost fil

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-04 14:55

http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm
Systemgendannelse tager ikke backup af dine data. Det må du selv gøre, evt. med NTBackup.

http://www.mander.dk/tips/regedit.htm
http://www.wintip.dk/xp/tools/ntbackup.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-12-04 15:20

Hvem har spurgt om backup???
Jeg er udmærket klar over at et gendannelsespunkt ikke er en backup af data.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-04 16:02

Såvidt jeg ved er gendannelses bibliotek en dynamisk mappe der ændrer sig hele tiden! Tror ikke man bare kan tage et gendannelsespunkt ud, og så smide det ind igen hvis man har brug for det! biblioteket kræver osse at windows kan skrive til det, og det kan man jo ikke på en CD!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-04 18:45

Jeg snakker ikke om backup i alm. forstand, men backup af gendannelsespunkterne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-12-04 09:29

Hej
Jeg har læst et sted, at når man deaktiverer systemgendannelse, kan man efterfølgende ikke gendanne de "punkter", der var lavet før deaktiveringen. Ideen var så at man skal kunne gemme et "punkt" som man ved er OK, og efterfølgende så kunne lægge det tilbage på maskinen. Skide god ide ikke? Jeg har også læst et sted at man faktisk kan tvinge gendannelsessystemet til at gemme på en speciel partition, men det løser jo ikke problemet.
Jeg har på oplevet at skulle gendanne og så var der ingen gendannelsespunkter, selv om jeg havde lavet mindst 3 stk. manuelt, det er sku da surt, når man så skal installere hele Windows igen.

Annuller spørgsmålet
Fra : Brassovitski

Dato : 09-03-06 10:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Tak for alle indlæg, men ingen har svaret konkret på spørgsmålet.