/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
problemmer med gforce5 fx5200
Fra : cbsjanten
Vist : 371 gange
58 point
Dato : 17-12-04 12:24

jeg har for nyligt købt et gforce5 fx5200 ( fra point of view) gik fra en g4 mx m 128 som ellers havde kørt rigtigt godt
jeg har xp-pro og asus av7333 bundkort en amd 1800 mhz processer 1024 ddr ram har derudover et krontroller kort (promisse xt100 tr2) et firrewirekort da jeg ikke har det på bundkortet og self et netkort.
men problemet er at når jeg starter winxp så kommer der streger over skærmen og den lukker ned altså skærmen når jeg så har genstarter så er de væk nogle gange og windows fortæller mig at der er et problem med en tegnhandling med mit g-kort og at jeg skal prøv nye driver det sker selvom jeg har prøvet 5 forskellige driver lige fra 45.23, 56.64, 56.72, 61.77, 66.93 det sker altså med alle de her driver.
jeg har lagt mærke til under opstart at mit g-kort og kontroller kort deler irq har prøvet at sætte kontrollerkort i nogle af de andre pci porte men det samme sker. men hvis jeg piller mit g-kort ud og sætter det i igen så starter det altid perfekt men det er jo ikke en holdbar løsning.
jeg har prøvet at opdatere bios med den nyeste det hjalp heller ikke har formateret nogle gange og kørt en rå xp uden opdateringer og også bare med sp1 og med alle opdateringer der er til xp det løste heller ikke noget??
så nu giver jeg op og beder jer om hjælp jeg har kun 58 point tilbage så kan ikke tilbyde mere end jeg gør håber der er en løsning derude
på forhånd tak

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-12-04 12:27

hvilken opløsning bruger du??

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 17-12-04 12:29

1024/768 både i windows og på de spil jeg spiller cs og cz

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-12-04 12:39

mhz??

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 17-12-04 12:42

skærmen er sat til de 85 der er højst på min gamle skærm

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-12-04 12:48

Er den sat til agp først i bios så skærmkortet får tildelt IRQ først
eller søg pci (skærm)slået fra

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 17-12-04 12:50

ja den er sat til agp først jeg havde også de samme problemer da jeg kørte 800-600-60mhz med standard driver i winxp inden jeg lagde de andre ind

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 25-01-05 16:58

ok har løst det det var mit bund kort der var galt med men takker da for hjælpen

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 03-02-05 12:42

hvordan sletter jeg dette spørgsmål da jeg selv har løst problemet ?????
kan man overhovedet det ???