/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
De forskellige internetforbindelser ?
Fra : Playa2k3
Vist : 419 gange
50 point
Dato : 16-12-04 23:27

Hej,

Når man ser T-1 og T-3 forbindelser rundt omkring hos amerikanerne, undrer jeg mig over hvor mange kilobyte/second det egentlig er. Jeg ved at 1 MBIT i Danmark er ca. 100 kb/s. Er T-1 ca. det samme eller er vi helt oppe på 1 MEGAbyte per second.

I øvrigt; hvad er forskellen på megabyte og megabit, og forkortes de begge med mb ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 23:32

1 terabit

Kommentar
Fra : tdj

Dato : 16-12-04 23:37

hej du.

Jeg ved ikke lige hvad der foregår i usa, til gengæld kan jeg hjælpe med det andet
spørgsmål.

der går 8 bits på en byte. De forkortes typisk således :

megabyte : mb
megabit : mbit

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 23:41

http://www.newsdirect.dk/nyhed.asp?id=3747
http://www.100mbpsservers.com/
100MbpsServers.com specializes in providing unmetered 100 megabit dedicated servers and colocation. This means that we provide 100Mbps of transfer (approximately 66 times the speed of a T1 line) to your server.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-04 23:42

T1 er på 1.544 mbps altså ikke meget over 1 MBIT

T3 kan være op til 45 mbps og består som regel af 28 T1'ere lagt sammen!

Læs mere her! http://www.t1-t3-dsl-line.com/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-04 23:44

I øvrigt blir de fleste T forbindelser delt af mange, så i mange tilfælde er det langsommere at have sådan en forbindelse end adsl!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-04 23:48

100/66=1,5

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-12-04 02:28

-> tdj Undskyld lige en rettelse. Du er ikke den eneste.
Megabit : Mb
Megabyte : MB
Mega > M
Milli > m
Byte > B
Bit > b
Der er f.eks. stor forskel på MΩ (Mega Ohm) og mΩ (Milli Ohm).
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-12-04 10:28

Ups, der skulle ha' stået MOhm (MegaOhm) og mOhm (MilliOhm).
Kandu ka' ikke li' mit Ohm tegn.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 17-12-04 13:12

T1 er på 1.544 mbps altså ikke meget over 1 MBIT
T3 kan være op til 45 mbps og består som regel af 28 T1'ere lagt sammen!
Læs mere her! http://www.t1-t3-dsl-line.com/

----

Dvs. med T1 kan man downloade 1.5 megabyte per sekund (ca. 1500 kb/s)? og med dansk 1Mbit, downloader man med ca. 100 kb/s. Er T1 så 10 gange hurtigere end 1Mbit, eller hvad ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-04 15:21

Jo det er mig der kløjs i tallene! Må ca være 10 gange hurtigere! Men man må huske på at T forbindelser er til virksomheder, så man deles jo om den samlede båndbredde! Dvs er der 100 bruger på samtidigt har man jo ikke en særlig hurtig forbindelse!

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 17-12-04 17:30

OK, hvilken amerikansk(eller international) forbindelse vil så svare til hhv. 1Mbit, 2Mbit, 3Mbit etc.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-04 17:41

adsl forbindelser

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 18-12-04 00:36

adsl forbindelser identiske med vores ? Så vidt jeg ved hedder det noget med DSN og Cable. Men aner dog ikke hvad hastigheder det er .

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-04 01:41

Skal du flytte til USA? De har samme slags forbindelser som os det er jo ikke et IT udland!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-04 01:42

IT - Uland skulle der ha stået

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-04 01:45

Men mange af mine amerikanske bekendte benytter stadigvæk almindelig telefon modem. Det skyldes at de har gratis lokal takst så det ikke koster noget at være koblet på!

Kommentar
Fra : Playa2k3

Dato : 18-12-04 18:09

Ja, der er nemlig mange der kabelmodem derovre selvom det er meget mere besvæligt end router. Når jeg fortæller nogle amerikanere om Mbit fatter de ikke hvad det er for en forbindelse.