/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
CMS - Hvilken løsning er bedst?
Fra : dreyer
Vist : 577 gange
139 point
Dato : 16-12-04 23:22

Jeg søger en fleksibel CMS-løsning, der som minumum skal opfylde følgende krav:

Skal være:
Fleksibel - især mht. design. Skal ikke være låst fast til bestemte skabeloner
Nem og logisk at sætte op og bruge
Nem at vedligholde og opdatere hjemmesider med - også for den mere uøvede bruger
Gratis til privat brug

Skal helst være/have:
Gratis til kommerciel brug
Understøttelse af flere sprog
Gængse funktioner, så som forum, afstemning, galleri, etc.

Jeg foretrækker en PHP/MySQL-baseret løsning.

Håber du kan hjælpe! :)

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 16-12-04 23:24

Dynamicweb.dk .. men ikke helt gratis .. til gengæld opfylder det ALLE de andre krav du stiller.
/PG

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 16-12-04 23:35

Hej!
Tak for forslaget. Men når jeg skriver den skal være gratis, så er knap 6000 kr. for en neddroslet version lige i overkanten (og lidt til).

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 16-12-04 23:50

så ved du måske hvor jeg kan få en gratis Farrari ?
/PG

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 17-12-04 00:41

Nej. Det tror jeg ikke umiddelbart kan lade sig gøre nogen steder.

Hilsen
Dreyer

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 139 point
Dato : 17-12-04 09:59

Har du kigget på movabletype.org eller phpnuke.org ?
movabletype skulle være noget af det bedste, men den nye version 3+ er ikke gratis. Det er til gengæld den tidligere version 2.661, som du kan finde på denne måde: http://www.smileycat.com/miaow/archives/000049.html

Ellers kan jeg anbefale sitet http://cmsmatrix.org/matrix - de har en stor søgbar liste over CMS'er, hvor for eksempel PHPX (http://cmsmatrix.org/matrix?func=viewDetail&wid=2&listingId=1160) og SiteKreator (http://cmsmatrix.org/matrix?func=viewDetail&wid=2&listingId=1126) ser lovende ud til dit formål.

Håber det kan hjælpe dig på vej.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 17-12-04 13:51

Jeg bruger selv postnuke og postnuke.dk er godt til mig hvis jeg skal have hjælp til noget...

Godkendelse af svar
Fra : dreyer

Dato : 23-02-05 15:56

Tak for svaret Harlekin.