/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dvd fryser under afspilning
Fra : Luke2000
Vist : 1120 gange
100 point
Dato : 15-12-04 21:31

Jeg har en Lite-on dvdrw sohw-1633s, Som når jeg afspiller en dvd fryser ca 4.30- 5 min inde i filmen.. lyden forstætter... Jeg kan så lukke programmet, og starte dvden igen, og se det samme antal min igen, hvorefter den gør det samme igen.

Hvad kan der være galt?

Der er eller ingen problemer med dvden.. driver er opdateret.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-12-04 21:34

Er den hj brændt?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 15-12-04 21:36

Det kan være at den bliver for varm.

Den må højes blive 60 grader, ellers er der stor chance for det ikke virker.

Med aida32 kan du se hvor varm din pc er.

http://downloads.vnunet.com/download/optimisation/aida32+entreprise+system+information/_1148.html

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-12-04 21:42

nej ikke hjemmebrændt.. Det er jo ulovligt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-12-04 21:48

Er det alle DVD der opfører sig sådan?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-12-04 21:50

Ja.. har prøvet 4 alle gør det

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-12-04 21:51

Det link der kan jeg ikke downloade noget fra Trinethk.. Det er dødt når man kommer til at downloade

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-12-04 21:51

Hvilket afspilleprogram bruger du?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-12-04 21:53

har 3 real, InterActual Player, samt windows media player (-: Vælg selv

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-12-04 22:00

Hmm? Et eller andet siger mig at DVD afspilleren er defekt! Det kunne måske osse skyldes for lidt ram på computeren eller for lille buffer? Du kan osse prøve at defragmentere? Er der for lidt plads tilbage på harddisken måske?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-12-04 22:06

Dvd virker fint... Der er 20 gb tilbage på computer samt 512 ram buffer er max.. Tror des. ikk du er inde på noget.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 15-12-04 22:09

Hvis det der aida32 bliver ved med ikke at virke, så kan du evt søge efter sisoft sandra
Det skulle kunne det samme, dog gender jeg ikke det program :)

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-12-04 22:16

Hvis den har spillet uden vrøvl før og det ikke er hj brændt,hælder jeg også til at den er defekt,men så er spgm,hvorfor først efter 5 min?det kunne tyde på varme,prøv at tage siderne af.Hvis det er hj brændt,så kan de købte medier undertiden opføre sig pudsigt,midt i en levering er der pludselig 5-8-10 stk der skaber sig,men det er det jo ikke,siger du.Der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem
http://www.chip.de/downloads/c_downloads_8863683.html Aida linket er på tysk de andre er døde ,men pogrammet gi´r sig selv

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-12-04 23:32

For fanden fat det nu olepost det er ikke hjemmebrændt.. den har afspillet før. Jeg har bare aldrig brugt det

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 15-12-04 23:47

Jaaaveel

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 15-12-04 23:58

Har fundet problemet det var mine codec den var galt med.. Tak for hjælpen.. Eller forsøget samt tiden