/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Kontoplan til Navision C5?
Fra : Dresse_DK
Vist : 4513 gange
40 point
Dato : 13-12-04 17:05

Hej.

Jeg har fået fremskaffet mig en demomodel af Navision C5 som jeg vil lege lidt med, for at teste om det er det program jeg vil købe til min mindre private virksomhed her til 1. Januar.

Jeg mangler dog at få indlæst en kontoplan for at kunne komme igang med at bogføre, hvordan får man indlæst sådan en, og hvor kan man få den henne?

Mvh. Andreas K. Larsen

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 13-12-04 23:38

Du kan lave den selv. Ellers følger der normalt en standardkontoplan med til bogføringsprogrammerne.

Den kan indtastes manuelt under Finans/kartotek eller indlæses fra fil under enten Finans/tilpasning eller Generelt/tilpasning.

Kommentar
Fra : Dresse_DK

Dato : 14-12-04 07:20

Hej Paulus1

Jeg kunne godt tænke mig at benytte standardkontoplanen da jeg ikke selv gider til at indtaste det hele, og sikkert vil komme til at lave mange fejler under indtastningen. Jeg kan bare ikke finde ud af at indlæse standardkontoplanen, og kan kun få dem frem hvis jeg benytter demoregnskabet der følger med, men her er der allerede bogført en masse eksempler osv.

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 40 point
Dato : 14-12-04 08:53

I en demoversion er jeg ikke sikker på, om du kan bruge flere regnskaber på samme tid.

Hvis du kan, skal du først oprette et nyt regnskab under Generelt/tilpasning -> vedligeholdelse -> database -> opret regnskab.
Du kan herefter kopiere standardkontoplanen over i det nye regnskab under menuen Generelt/tilpasning -> vedligeholdelse -> database-> Kopier kontoplan.

Du kan også nulstille indtastningerne i demoregnskabet under Finans/tilpasning -> vedligehold -> Nulstil alt,
uden at det sletter kontoplanen.

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 14-12-04 23:35

I Demo versionen kan du kun have data i DAT-regnskabet og DMO-regnskabet.
Hvis du sletter filen c5data.dmo - er demo-regnskabet slettet.
der efter oprettes det under gen../til../udvi.../data/opret "DMO" "Demo" F3
I hoved menuen Gen../dag../ Skift regn... "DMO"
I hoved menuen Fin.../kartotek - Wizarden vil nu prompte dig efter hvilken type kontoplan du vil have.
Der er nogle forslag som der tages udgangspunkt - That's it.

MVH
Torsten Seberg torsten@dns-it.dk

Godkendelse af svar
Fra : Dresse_DK

Dato : 15-12-04 15:17

Tak for svaret Paulus1.