/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Skal jeg gå til den eksamen?????
Fra : SandraFalk
Vist : 406 gange
200 point
Dato : 13-12-04 16:34

Jeg har lige taget Handelskolens grunduddannelse for voksne.
Der blev udtrukket 2 ting til eksamen -1. IT 2. Tema 2 projekt (omhandlende en kommune).
Jeg har været til eksamen i IT og nu er mit spørgsmål:
Skal jeg tage den tema 2 eksamen?? Hvis nu jeg udebliver så får jeg 00 - men er det så mit karaktergennemsnit der gælder om jeg består Handelsskolen eller består jeg slet ikke hvis ikke jeg går op i det sidste?
Håber I kan svare mig hurtigt....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-04 16:36

hmmmm de regler er jeg ikke helt klar over mere - men ville det skade at tage tema 2 eksamen ????? Tror jeg ville gøre det

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-12-04 16:39

Hvorfor vil du ikke gå op? du kan vel få en bedre karakter end 00. Snak med din lærer han/hun ved hvad dine chanser er, og kender reglerne:

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 13-12-04 16:43

Jeg har nogle personlige problemer der gør at jeg meget gerne ville slippe bare for den eksamen!!!
Jeg kan ikke snakke med min lærer om det!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-12-04 17:01

Jeg mener at man altid kan snakke med sin lærer om problemer i skolen, og andre steder. Han kan da fortælle dig hvad konsekvensen af at undlade at gå til eksamen er! 00 er ikke godt at få indregnet i eksamensgennemsnittet!

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 13-12-04 17:03

Kan du ikke eventuelt lade være med at tage den nu...og så gå op til noget sygeeksamen eller lignende...så har du måske mere overskud til den tid...
Tja...det var et forslag...men det skal siges at jeg intet ved om lige præcis Handelskolens eksamener og det kan jo også være at du skal have en lægeerklæring på at du ikke har det så godt lige nu...

Håber det går i orden

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 210 point
Dato : 13-12-04 17:05

Hej SandraFalk

Jeg kan se fra tidligere indlæg, at du har nogle personlige problemer...
At du er nået så langt som at tage Handelsskolens grunduddannelse er ret flot
Og jeg tror, du i længden ville få det bedre hvis du tog den sidste eksamen med og endnu engang overvandt dine problemer, istedet for at lade dem styre.

Hvis du vælger, at tage din eksamen på trods af dine problemer, vil jeg ønske dig al held og lykke - og tillykke med din sejr

// Toupie

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 13-12-04 17:08

Tak... det ville bare være så skønt at det var slut nu...
Jeg kan ikke klare at tænke på at skulle til den eksamen - jeg har lige været til en eksamen og det gik fint- men det er et meget stort problem jeg har med den lærer - og kan ikke klare at skulle "konfronteres" med vedkommende!
Spørgsmålet er bare om jeg består handelsskolen hvis ikke jeg går op til den eksamen, mit karaktergennemsnit er over 8 selvom jeg indregner et 00 til den eksamen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-12-04 19:38

Lad ikke en uforstående lærer vinde over dig.
Forresten har en lærer også en overornet! Ham eller hende kan du vel få en samtale med. Måske kan du få en aftale om at det er en anden lærer der er tilstede ved eksamen. Jeg er iøvrigt overbevist om at din lærer vil optræde pænt til eksamen, når der er en censor til stede.
Lad endelig ikke den lærer ødelægge noget du har kæmpet for!
Held og lykke og frisk mod.
Valde

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 05-01-05 12:40

Tak for svaret Toupie.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-01-05 17:50

Hej SandraFalk, gik du til eksamenen alligevel eller kunne du klare det uden??

// Toupie