/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
fugle i voliere?
Fra : xsnp
Vist : 4539 gange
50 point
Dato : 11-08-02 15:34

Hej!
er der nogen der kan komme med nogle foreslag til hvad jeg kan ha i mit voliere?
jeg har kanarier ,zebra og mågefinker, undulater.
jeg vil gerne have noget med lidt farver og det gør heller ikke noget at de lyder lidt godt :)
det skal være fugle som ikke kræver varme om vinteren, de skal kunne klare sig med et frostfrit rum uden træk.

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 50 point
Dato : 11-08-02 21:02

Hej

Det er ikke en god ide at sætte så mange arter sammen.... De vil slå hinanden ihjel... hold dig til en art... måske små vakler i bunden... Undulater kan sagtens vænne sig til frost... men du skal sætte dem ud om sommeren (tidlig sommer)

OK... Du kan starte med at samle en form for skur med to rum... Dvs det skal du bruge til Mad, redskaber og selvfølgelig en mulighed for at gøre rent i naborummet hvor fuglene skal være (sove)... der skal der være plads til foder, vand!, Pinde til at sove på evt. redekasser hvis du er intersseret i afkom...

selve volieren er det vigtig at have et net med meget små huller... (Volierenet) Du kan evt. bygge din voliere oven på en nødebusk el. lign. (Under derom om busken ikke er giftig)

Vaklerne.... hvis det bliver aktuelt... De kan ikke flyve derfor skal der også være vand og foder i bunden af volieren sammen med en udfordringsrig indrettelse... De skal selvfølgelig også have mulighed for at kunne komme i læ for vejr og vind...

Håber dette er nok til en dejlig voliere...

Held og lykke!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-08-02 18:17

http://home.worldonline.dk/olmutz/index.htm

Her kan du se hvilke arter, der passer sammen, krav til volierestørrelse osv.

Kommentar
Fra : xsnp

Dato : 12-08-02 18:58

Hej igen.

det kan godt være jeg måske ikke udtrykte mig godt nok, men jeg har et voliere som fungere fint, med 2 undulater 4kanarier 6 zebrafinker 2 mågefinker + 1 rede med 4 finke uger på vej.
men jeg kunne godt tænke mig 1 par fugle som måske var lidt farverige, (jeg ved godt det er svært i vores klima)
men det kunne jo være at jeg havde overset et eller andet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-02 17:59

"xsnp" <xsnp.news@kandu.dk> wrote in message news:<9k079.4524$ww6.507408@news010.worldonline.dk>...
> Hej!
> er der nogen der kan komme med nogle foreslag til hvad jeg kan ha i mit
> voliere?
> jeg har kanarier ,zebra og mågefinker, undulater.
> jeg vil gerne have noget med lidt farver og det gør heller ikke noget at
> de lyder lidt godt :)
> det skal være fugle som ikke kræver varme om vinteren, de skal kunne
> klare sig med et frostfrit rum uden træk.

Sæt nogle pæne stedsegrønne planter og ophæng en vindharpe.
hilsen Peter

Kommentar
Fra : Stratus

Dato : 16-05-03 07:06

Det er lidt svært at sige hvad du kan have sammen med dem du har nu. Jeg har også voliere, men jeg har kun parakitter og 4 undulater. Fordelen ved de parakitter jeg har er, at de kan være ude hele året.
Men en ting skal du huske, du må helst ikke sætte spidsnæppet og krumnæppet sammen.

Mvh Claus. www.c-schneiders.dk