/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
gamle højtalere, ny MEDION Pc.
Fra : Otnob
Vist : 1478 gange
50 point
Dato : 11-12-04 23:47

Mine 2 højtalere virkede meget fint med Compaq Pc'en som blev leveret sammen med den.
Jeg har nu købt en ny MEDION og der kommer lyd men den er meget svag og alt er markeret under volumenkontrol og styrken er på max.

Hvad kan problemet være?

Mvh Bonto

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-12-04 00:02

Hejsa

Lyder som om at du har kommet lydkablet i det forkerte hul prøv lige at putte den ind et andet sted

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-04 00:03

Prøv et andet udgangsstik! Det er sandsynligvis et 5.1 lydkort der sidder i den nye computer! der må være flere højtaler udgange?

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 60 point
Dato : 12-12-04 00:07

Hemm er det en linie output der benyttes. I såfald mangler der en forstærker I højtaleren.

Der nogle pc højtaler der har en indbygget forstærker. da disse kan trækkes fra en linie udgang. Nærmest som når en båndoptager er forbundet til en forstærker.

Det kan tyde på at din forrige pc’er havde en lille udgangs forstærker. Og derved kunne trække en højdaler direkte.

Så det du skal benytte til din nye PC er det der kaldes en aktiv højttaler. (Aktiv fordi den har indbygget forstærker).

Hvis der er en head-Phone udgang da prøv at den og se om det hjælper.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-12-04 00:21

Til Briani og Tedd, har prøvet alle mulige og umulige udgange.
Til Rpje, jeg vil prøve at finde ud af de muligheder du omtaler.
Havde egentlig regnet med at der var et eller andet der skulle stilles på Pc'en
Mvh. Bonto

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 12-12-04 07:21

otnob

hej så må du gøre som jeg , skrot dem og brug en forstærker iforbindelse med dine stationære højttalere ,husk at de fleste forstærkere selv af ældre dato har adskillige udgange , det du opnår er en helt fin lyd som det var dit dvd anlæg
kan i have en god veekend samt det er ik fortidligt en god jul. '

ib.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-12-04 13:14

Tak til jer alle fire for svarene.

Hilsen
Bonto

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 12-12-04 15:43

Til Otnob

Hej. Jeg har også sådan en ny Medion pc fra Aldi. Er din også det? Hvis ja; har du så også haft problemer med at den laver en mærkelig bip lyd, som ikke er ret høj? Jeg fandt ud af at lyden stammer fra WLan-kortet og har derfor afinstalleret det. Jeg ville bare lige høre, om du havde oplevet noget tilsvarende?
Så jeg siger lav, så mener jeg lav, men der er ingen tvivl om at det ikke er meningen at den skal sige sådan..

Mvh

Frederik

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-12-04 17:09

Hej Frederik!

Nej maskine er en jeg købte hos TDC og som de få dage efter for 14 dage siden havde den frækhed at sætte 500 kr. ned.
Den har som nævnt svært nok ved at levere lyd til højtalerne og jeg har måske af samme grund ikke registreret nogen bip lyd, men min bror har for nylig købt en MEDION hos Aldi så jeg vil spørge ham om han har bemærket en sådan lyd.

Mvh. Otto

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 12-12-04 20:57

Hej Otto.

Håber du fandt ud af, hvad der var galt med dine højtalere. Jeg tror nu bare, at jeg har været uheldig med min bip-lyd fra det der kort, men det kunne da være interessant at høre, om din bror eller andre der færdes her på siden har haft lignende oplevelser med den type pc.

Mvh
Frederik

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 15-03-06 17:14

Tak for svaret rpje. Bedre sent end aldrig Mvh.