/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
Hjææææælp....
Fra : zamzon
Vist : 886 gange
20 point
Dato : 17-06-01 22:23

Hej alle sammen!

Jeg er total nybegynder og jeg vil gerne lære at programere i C++, Jeg vil gerne lave et lille program hvor man kan svare ja og nej til forskellige ting (Er det svært). Jeg skulle gerne ende med at have en EXE fil.
kan c++ både lave Dos filer og Windows filer, jeg vil bare starte med en DOS fil.

Ps. er der nogle gode bøger for Nybegyndere

Hilsen M@ds

Accepteret svar
Fra : gandalf

Modtaget 30 point
Dato : 17-06-01 22:33

Hej Mads,

Ja, der findes mange nybegynder bøger i C++, men først og fremmest ville jeg sætte mig ind i C, før jeg gik videre til C++.

Hvis du bruger MS Visual C++, er det nemt at lave Dos programmer. Windows programmer er en del mere kompliceret, men også temmeligt nemt når man har lært det.

Jeg kan anbefalde bogen "C++ Dataabstraktion og objekt-orienteret programmering" fra Maz Spork, for den er på dansk og han forklare tingende meget brugervenligt, når du ikke har prøvet det før.

Håber dette hjalp dig lidt på vej.

Gandalf

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-01 08:48

> forskellige ting (Er det svært). Jeg skulle gerne ende med at have en
> EXE fil.

Det vil ofte være tilfældet

> kan c++ både lave Dos filer og Windows filer, jeg vil bare starte med en
> DOS fil.

Ja, C++ kan benyttes til at lave programmer til både MS-DOS og MS-Windows,
og utroligt mange andre platforme i øvrigt.
Det kræver blot at du har en C++ compiler til den platform, du ønsker at dit
program skal køre på

>
> Ps. er der nogle gode bøger for Nybegyndere

Uden at kende din baggrund og behov, vil jeg anbefale:
Accelerated C++: Practical Programming by Example
Andrew Koenig and Barbara E. Moo
ISBN: 0-201-70353-X

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-01 19:48

In article <6k8X6.3741$VQ4.563061@news010.worldonline.dk>, "zamzon"
<zamzon.news@kandu.dk> wrote:

Jeg vil anbefalde dig at købe

C++ from the Ground Up, Second Edition
Forfatter: Herbert Schildt
ISBN 0-07-882405-2

> Hej alle sammen!
> Jeg er total nybegynder og jeg vil gerne lære at programere i C++, Jeg
> vil gerne lave et lille program hvor man kan svare ja og nej til
> forskellige ting (Er det svært). Jeg skulle gerne ende med at have en
> EXE fil.
> kan c++ både lave Dos filer og Windows filer, jeg vil bare starte med en
> DOS fil.
> Ps. er der nogle gode bøger for Nybegyndere Hilsen M@ds
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-01 23:35

"Jeppe Sorensen" <jeppe@post10.tele.dk> wrote in message
news:20010618.204802.680466996.3081@cowhead.cowhead.dk...
> Jeg vil anbefalde dig at købe
>
> C++ from the Ground Up, Second Edition
> Forfatter: Herbert Schildt
> ISBN 0-07-882405-2

Herbert Schild er ikke nogen god forfatter. Mogens Hansens forslag er
langt bedre. Det vil dog være en fordel at have en smule erfaring inden
for programmering. Det kan dog være et hvilket som helst sprog.

--
Morten Boysen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 07:59

> Ps. er der nogle gode bøger for Nybegyndere
>

Hvis du er total nybegynder, så er der nogle bøger, der hedder "C++ how to
program" - de er skrevet af Deitel og Deitel.
Det skal dog siges at de er meget basale. Men har man tid til at læse dem
fra ende til anden, så er de gode for nybegyndere.

MVH

Klaus Hebsgaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-01 08:22

Tvætimod er han nok den mest pædagogiske på markedet. Bøgerne er fyldt med
praktiske eksempler modsat mange andre, der desværre går alt for meget op i
at definere sproget. Han er ikke den eneste jeg har læst. Bjarne Stoustrup
har også skrevet en der er virker som om den er altfor definerende og
abstrakt. Utroligt når man tænker på at han er fader til C++.

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message
news:9glvm7$ll6$1@sunsite.dk...
> "Jeppe Sorensen" <jeppe@post10.tele.dk> wrote in message
> news:20010618.204802.680466996.3081@cowhead.cowhead.dk...
> > Jeg vil anbefalde dig at købe
> >
> > C++ from the Ground Up, Second Edition
> > Forfatter: Herbert Schildt
> > ISBN 0-07-882405-2
>
> Herbert Schild er ikke nogen god forfatter. Mogens Hansens forslag er
> langt bedre. Det vil dog være en fordel at have en smule erfaring inden
> for programmering. Det kan dog være et hvilket som helst sprog.
>
> --
> Morten Boysen
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-01 09:44

"Carsten Schwartz" <csn@dont.spam.cotas.dk> wrote in message
news:9gs7f1$t1g$1@news.inet.tele.dk...
> Tvætimod er han nok den mest pædagogiske på markedet. Bøgerne er fyldt
med
> praktiske eksempler modsat mange andre, der desværre går alt for meget
op i
> at definere sproget. Han er ikke den eneste jeg har læst. Bjarne
Stoustrup
> har også skrevet en der er virker som om den er altfor definerende og
> abstrakt. Utroligt når man tænker på at han er fader til C++.

Jeg er meget uenig. Eksemplerne er ubrugelige, og da jeg havde læst min
Herbert Schild bog, så kunne jeg ikke bruge det til en meter. Andrew
Koenig er til gengæld meget mere anvendelige. Du kan se Herbert Schilds
bøger blive anmeldt på <http://www.accu.org>.

--
Morten Boysen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-01 15:13

"Carsten Schwartz" <csn@dont.spam.cotas.dk> wrote in message
news:9gs7f1$t1g$1@news.inet.tele.dk...
> Tvætimod er han nok den mest pædagogiske på markedet. Bøgerne er fyldt med
> praktiske eksempler modsat mange andre, der desværre går alt for meget op
i
> at definere sproget. Han er ikke den eneste jeg har læst. Bjarne Stoustrup
> har også skrevet en der er virker som om den er altfor definerende og
> abstrakt. Utroligt når man tænker på at han er fader til C++.

Problemet med Schildts bøger er vist mest at de indeholder mange
unøjagtigheder, for ikke at sige deciderede fejl og misforståelser. Jeg
læste et par af anmeldelserne på accu.org og vidste ikke helt om jeg skulle
grine eller græde over nogle af de eksempler de nævnte.

- Kaspar

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-06-01 15:48

"Carsten Schwartz" <csn@dont.spam.cotas.dk> skrev:

> Tvætimod er han nok den mest pædagogiske på markedet.

Det er vist almindeligt accepteret, at Herbert Schildt på meget
pædagogisk vis beskriver et fiktivt programmeringssprog, som har en
del ligheder med det sprog, der står omtalt på omslaget af bogen.

Der er på den måde, der opstår lange tråde om fx "void main".

> Bjarne Stoustrup har også skrevet en der er virker som om den er
> altfor definerende og abstrakt. Utroligt når man tænker på at han er
> fader til C++.

Bjarne Stroustrup har skrevet en ganske god bog, men den er på
universitetsniveau - og er ikke læst og forstået på hverken "24 hours"
eller "21 days".

--
Regards, Anders

....if a Microsoft product fails, who do you sue?

Godkendelse af svar
Fra : zamzon

Dato : 28-06-01 00:43

Tak for svaret gandalf.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-07-01 23:58

jeg kan varmt anbefale

Kris Jamsa
"C++"

2 udgave

det er et hæfte til 69,- kr der kan købes i de fleste bog forretninger

Kanon bog for newbies - meget forståeligt skrevet, og med mange eksempler

ISBN 87-7843-265-0

ps. ang. Bjarne Stroustrup - ja, klart - hans "C++ 3rd edition" er nok en
af de bedste,MEN hvis man har et solidt C/C++ baggrund

ps2. haold dig væk fra alle de "yadayada in 21 days" - jeg kan huske jeg
læste en eller anden "c++ in 21 days" - først var det forordet - et par
sider efter - "ok, så laver vi en klasse" osv - det er med den slags taktik
man lærer abber at spille på trommer

"zamzon" <zamzon.news@kandu.dk> wrote in message
news:6k8X6.3741$VQ4.563061@news010.worldonline.dk...
> Hej alle sammen!
>
> Jeg er total nybegynder og jeg vil gerne lære at programere i C++, Jeg
> vil gerne lave et lille program hvor man kan svare ja og nej til
> forskellige ting (Er det svært). Jeg skulle gerne ende med at have en
> EXE fil.
> kan c++ både lave Dos filer og Windows filer, jeg vil bare starte med en
> DOS fil.
>
> Ps. er der nogle gode bøger for Nybegyndere
>
> Hilsen M@ds
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>