/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Stofa som skal deles via SpeedStream 260~
Fra : iballan1
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 09-08-02 23:31

Jeg har 2 pc'ere som jeg gerne vil have på nettet samtidig ved stofa. Da Stofa kun udloder én dynamisk IP-adresse kan jeg ikke bare bruge en hub/switch til at dele forbindelsen. Jeg har hidtil delt forbindelsen via 2 netkort i pc1 som så derfor var nødt til at stå tændt altid.
Da jeg nu er blevet den heldige ejer af en SpeedStream 2601 router vil jeg spørge om der er nogen som kan hjælpe mig med opsætningen.

Jeg har lavet denne opsætning selv som ikke virker.

Modem>>Router>>Switch

Da der ikke er nogen uplink port på min switch er alle kabler helt normale netværkskabler (ingen krydsede).

jeg har indtastet "ipconfig /release" inden jeg koblede modemmet fra computeren.

jeg får tildelt den rigtige ip adresse af routeren men kan ikke komme på nettet.

Hvor kan jeg finde en guide? eller er der nogen af jer der vil lave en?

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 10-08-02 11:06

Den pc som får IP'en KAN du sætte op som server og så dele internet forbindelsen med din "klient" (den anden pc) og så skulle du gerne komme igennem Problemet er jo så at du er nødt til at have begge pc'er tændt hcis klienten (pc 2)skal på internettet

Håber du får det til at virke

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : happengut

Dato : 10-08-02 12:21

Arghh!!
Hvordan er det nu det er. Jeg kan ikke helt huske det, men mener at det er noget med at du skal fortælle de 2 pc'ere at de skal bruge routeren som gateway, altså indsætte routerens ip i netværkskonfigurationen:
kontrolpanel -> netværk -> gateway

Håber at det hjælper dig!!

Mvh
Happengut

Accepteret svar
Fra : User

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-02 15:27

Hej

Jeg har TDC ADSL med en speedstream router og en hub,så de tips jeg kommer med er baseret på min egen konfiguration.

Forslag 1: Der skulle gerne et eller andet sted på dit ADSL modem være nogen forskellige porte. Hvis der er et kabel der sat ind i ATM og der ved siden af er en port der hedder 10 Mb skal du flytte den dertil. Husk at sikre dig Stofanet ved at du er skiftet fra ATM til router, fordi de skal nemlig lige ændre noget på deres server.

Forslag 2: Der skal også konfigureres noget inden på din router. Du kommer ind på den ved at skrive 192.168.1.1 i internetexplorer adresse baren. Der skal du bl.a. skrive dit brugernavn og password til din inet konto. Der skal også sættes nogen ip adresser m.m.
Jeg vil råde dig til at kontakte stofanet om yderligere hjælp til dette, hvis du har problemer, da de ved hvordan det skal sættes op.

Håber det kan bruges =)

Kommentar
Fra : iballan1

Dato : 14-08-02 09:29

Hvilken af routerens ip-adresser skal jeg henvise til som gateway? den interne ip adresse eller den som Stofa har tildelt routeren?

Kommentar
Fra : User

Dato : 14-08-02 11:38

Hvis du overhovedet skal indtaste gatewayen i dine indstillinger så skal det være den interne: 192.168.1.1
Jeg har bare sat det til at atomatisk at finde ud af det, hvor routeren tildeler ipadresser.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 16:08

On Fri, 16 Aug 2002 05:53:23 GMT, "iballan1" <iballan1.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har 2 pc'ere som jeg gerne vil have på nettet samtidig ved stofa. Da
>Stofa kun udloder én dynamisk IP-adresse kan jeg ikke bare bruge en
>hub/switch til at dele forbindelsen. Jeg har hidtil delt forbindelsen
>via 2 netkort i pc1 som så derfor var nødt til at stå tændt altid.
>Da jeg nu er blevet den heldige ejer af en SpeedStream 2601 router vil
>jeg spørge om der er nogen som kan hjælpe mig med opsætningen.
>
>Jeg har lavet denne opsætning selv som ikke virker.
>
>Modem>>Router>>Switch
>
>Da der ikke er nogen uplink port på min switch er alle kabler helt
>normale netværkskabler (ingen krydsede).
>
>jeg har indtastet "ipconfig /release" inden jeg koblede modemmet fra
>computeren.
>

Har du prøvet med ipconfig /renew?

>jeg får tildelt den rigtige ip adresse af routeren men kan ikke komme på
>nettet.
>
>Hvor kan jeg finde en guide? eller er der nogen af jer der vil lave en?

Har du haft modemmet slukket i ca 30 min. ?

Har du sat routeren op som DHCP-klient så den får en IP fra Stofa?
Og er den sat op som DHCP-server eller har du tildelt dine PC'er faste
IP'er?

Kan du kommunikere indbyrdes på de to PC'er?

--
/Jesper Rasmussen
OBS: Remove -NOWAY- before replying!