/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ixus 40 og Windows 2000
Fra : Hausbaer
Vist : 416 gange
200 point
Dato : 08-12-04 08:54

Hej

Jeg har lige købt et Canon Ixus 40. Når jeg nu vil overføre billeder ved hjælp af Picasa til min PC som kører Windows 2000 så kan den ikke finde mit kamera men den kan godt når jeg kører paintshop eller andre programmer.

Kender i problemet?? Er det en driver jeg mangler... kan ikke rigtig finde ud af canon´s hjemmeside og hvilken driver jeg skal bruge.

Hilsen
henrik

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 08-12-04 09:28

Hej Henrik.
Er du sikker på at du har opsat dit Picasa korrekt?
Får du ikke bare et ekstra drev på din computere hvorfra du kan læse kameraets hukommelseskort?
I så fald burde dette drev være tilgængeligt fra alle programmer.

[Calle]

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 08-12-04 09:30
Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 08-12-04 10:04

Det er jo netop det jeg ikke får altså det ekstra drev. Det ville jo gøre det hele lidt nemmere. Jeg prøver lige den driver du har linket til.

Hilsen
henrik

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 08-12-04 10:05

Forresten.. det er et ixus 40 og ikke et ixus 400.. er det det samme??

Henrik

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 08-12-04 10:08

Det var ikke en driver men håndbogen til kameraet... så den hjalp ikke så meget.

Henrik

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 08-12-04 11:47

Hej Henrik.
Jeg beklager fejlen.
Ixus 400 er IKKE det samme som Ixus 40. (Troede det var en slå-fejl fra din side).
I følge Canon er der ikke tilgængelige drivere til Ixus 40:
http://software.canon-europe.com/cameras/digital_cameras/digital_ixus_4010105.asp

Fulgte der en driver med til dette Kamera da du købte det?
Hvilket kabel bliver brugt til at forbinde det til computeren? USB?
Har det virket på andre maskiner?

[Calle]

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 08-12-04 11:54

Ja der fulgte en skive med... men den ligger hjemme i DK og jeg sidder i tjekkiet nu.. så jeg havde håbet på at jeg kunne få det til at virke hernede med en driver... men det ser ikke sådan ud...

Hjemme har jeg Xp ingen ko på isen.. men 2000 er noget andet...

Tilslutter den via USB. har fundet en driver men tror ikke det er den rigtige...den virker ikke som den skal.. kan stadigvæk ikke bruge picasa...den skriver bare at der er en Canon USB.. men den kan ikke finde mit kamera...

Henrik

Accepteret svar
Fra : Calleman

Modtaget 200 point
Dato : 08-12-04 11:58

Windows 2000 nu indeholde en standard-driver til flytbart drev, dog skal mange f.eks. kortlæseren netop bruge drivere til Win2000 (og Win98). Problemer er nok at denne driver mangler.
Hvor du så lige kan finde den, ved jeg desværre ikke...
Andet en selvfølgelig at tage hjem til DK og hente den. :)
Tror du må ud og investere i en ekstern kortlæser, så kan du jo bare flyttet dit hukommelseskort over i den, når du skal hente billederne.

[Calle]

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 08-12-04 12:00

Ja det ser sådan ud... tja så må jeg jo hjem, og hente den... men det bliver først om 2 uger... griner..

Så må jeg bruge paintshop pro så længe.. det er bare så bøvlet...

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 18-02-05 10:44

Tak for svaret Calleman.